Czy tunele sprzedażowe nadają się do każdego typu biznesu?
Pewnie słyszałeś o tunelach sprzedażowych i jak łatwo jest je zbudować. Ale czy możesz użyć ich w swoim biznesie? A co jeśli nawet nie masz własnego produktu? Przeczytaj post, a otrzymasz odpowiedzi na te, oraz inne pytania, jakie pewnie pojawiają Ci się w głowie.
Czy możesz użyć tuneli sprzedażowych dla Twojej firmy?
Najprostsza odpowiedź to: tak! Tunele są wspaniałym pomysłem dla każdego typu działalności biznesowej, więc na pewno nadadzą się do Twojej firmy i mogą się stać jedną z najważniejszych części Twojej strategii. Może nawet używasz tuneli, ale nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy. Jak? Powiedzmy, że jesteś właścicielem kawiarni i Twój klient zamawia małe cappuccino. Jeśli zaoferujesz mu zakup większej kawy, a do tego otrzyma ciastko za pół ceny, stosujesz już tę zasadę. Wydaje się proste? Teraz przejdźmy do tego jak przenieść to do Twojej działalności w internecie.
Dostosowywanie tunelu do Twojego celu
Okej, ale jeśli posiadasz firmę która bazuje na usługach, jesteś mówcą motywacyjnym, performerem itd. i nie masz fizycznego produktu? To nie problem, ponieważ możesz stworzyć i sprzedawać każdy typ oferty online. Na przykład jeśli dajesz lekcje biznesu, możesz zaoferować e-booka z poradami, webinar, lub prywatne lekcje przez viedo chat. Możliwości są nieograniczone, po prostu musisz pomyśleć o swojej wyjątkowej sytuacji i jak może ona być przeniesiona do tunelu sprzedażowego.
Tworzenie oferty
Załóżmy, że masz już wachlarz produktów/usług i chciałbyś zrobić tunel, żeby podnieść ich sprzedaż. Twoja strategia zależeć będzie od typu Twojego biznesu, od tego kim są Twoi klienci oraz co oferuje Twoja konkurencja. Jednakże najprostsze tunele zaczynają się na portalach społecznościowych, lub blogach, gdzie autor podaje swoim odbiorcom link do strony lądowania, gdzie potencjalny klient może zostawić swój adres email w celu odebrania darmowego prezentu, zniżki do sklepu, , e-booka, albo coś innego, co przekona go do zapisania się.
W pierwszym mailu, jaki otrzyma, wysyła się do niego podziękowanie i prezentuje się pierwszą ofertę. Pamiętaj że pojedynczy produkt rzadko kiedy jest dobrą ofertą. Postaraj się zawsze dodać coś, co sprawi, że będzie to propozycja nie do odrzucenia. Na przykład: dobierz podobne lub dopełniające się produkty i zrób z nich zestaw, lub dodaj do towaru coś ekstra (np. plakat, niewielki gadżet itp.) byś mógł podnieść cenę. Podnoś wartość swojej oferty z każdym następnym krokiem.
Budowanie tuneli jest proste
Najprostszą i najbardziej wygodną metodą jest użycie specjalnego oprogramowania, które pozwoli Ci na zbudowanie tunelu od zera. Przykładem takiego oprogramowania może być ClickFunnels. To kompleksowe narzędzie, w którym możesz stworzyć każdy etap swojego lejka, wybierać z gotowych wzorów i spersonalizować je do własnych potrzeb. Możesz także wybrać cel swojej kampanii i typ tunelu pasujący do Twojego biznesu, żebyś mógł otrzymać jak najlepsze rezultaty. Na koniec, ClickFunnels posiada szeroką ofertę filmów instruktażowych, których możesz użyć do nauki budowy lejka.
A co jeśli nie masz produktu?
Może jesteś zainteresowany tunelami, ale jeszcze nie masz własnego produktu. Co wtedy? Możesz promować produkty innych i zarabiać dzięki afiliacji. Pisaliśmy o tym tutaj, więc zapraszam serdecznie!
Jeśli posiadasz konto na ClickFunnels, możesz skorzystać z ich programu afiliacyjnego i zarabiać na polecaniu ich produktów. To kolejny powód, by spróbować!
Daj mi znać, co sądzisz o tunelach sprzedażowych i czy chciałbyś spróbować. Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się do naszego newslettera. Miłego dnia życzą Ted&Greg!
[…] prawdopodobnie zastanawiałeś się, czy zadziałają one dla Twojego sektora. Pisaliśmy o tym (tutaj), więc teraz przedstawię Ci najpopularniejsze typy lejków i wyjaśnię jak mogą one wynieść […]