Remarketing na Facebooku – Tutorial
Tutorial tworzenia reklamy opartej o remarketing na Facebooku z wykorzystaniem Custom Audiences
Remarketing na Facebooku to jeden z głównych tematów, o które bardzo często mnie pytacie.
Otóż powiem Ci co myślę na temat reklam. „Są tak jakby płacenie za seks”, ponieważ sami nie potrafimy przyciągnąć do siebie osób, które nam zaufają i polubią, a ostatecznie staną się naszymi klientami.
Ale …
Jest tak grupa reklam, w które warto zainwestować, ponieważ często jak ktoś odwiedza Twoją stronę to „nie ma przy sobie portfela” lub w momencie kiedy miał dokonać zakupu zawołała go żona do odkurzania ;) i warto, aby reklama naszej strony podążała za naszym potencjalnym klientem tak długo, aż te w końcu skończy sprzątać i w spokoju nie dokończy tej jakże ważnej transakcji :)
A jakby wykonywał dłuższe czynności? To po paru godzinach w dobie tak szybkiego przepływu informacji z pewnością nie będzie pamiętał o Twojej wyjątkowej ofercie. I kiedy przypominasz mu o sobie to on ma dwa wyjścia:
- Kupi, bo to co zaproponowałeś jest wartościowe,
- Kupi, bo nie może ścierpieć, że wszędzie łazi za nim jakaś reklama.
Tak czy siak skuteczność remarketingu (tak się nazywa reklama, która podąża za klientem) jest wielce opłacalna ze względu na jej skuteczność i na koszty, ponieważ z racji tego, że to nie nowy klient, ale osoba, która już była na Twojej stronie to Facebook zupełnie liczy nas za taką formę reklamy.
O co chodzi z tą reklamą?
Na Facebooku możesz uruchomić tego typu podążające bannery zarówno w newsfeedzie (aktualnościach), jak i prawej kolumnie.
Główną ideą remarketingu jest przekonanie niezdecydowanego klienta do powrotu i dokonania u nas zakupu. Z tego powodu wyświetlane informacje powinny pochodzić z podobnej kategorii, ale nie być tymi, które już widział na Twojej stronie. To, jakie reklamy chcemy wyświetlić, powinno zostać dobrze przemyślane oraz bardzo sensownie dobrane.
O czym należy pamiętać:
Aby nie zniechęcić odbiorcy, reklamy w ramach działań remarketingowych powinny wyświetlać się nie więcej niż 3-5 razy dziennie dla unikatowego użytkownika. Pamiętaj o takiej złotej zasadzie – lepiej mniej niż więcej.
Jeśli użytkownik nie kliknął w reklamę po kilku wyświetleniach, to bardzo prawdopodobne jest, że już nigdy w nią nie kliknie. Zbyt nachalna reklama może zdenerwować i zniechęcić użytkownika.
Jak działa remarketing na Facebooku?
Remarketing inaczej nazywany retargeting dostępny jest obecnie przez tzw. „Custom Audiences”. Proces polega na umieszczenie piksela remarketingowego w naszej witrynie internetowej. Taki Piksel monitoruje ruch na stronie i zapisuje dane użytkowników w Custom Audience, którzy odwiedzili naszą stronę.
Pewnie zastanawiasz się czym wobec tego jest ten cały Custom Audience?
Co to jest Custom Audience?
Custom Audience to inaczej „Niestandardowe grupy odbiorców”. Dzięki nim możemy skierować reklamę do osób, których posiadamy adresy e-mial, numery telefonów lub odwiedziły naszą stronę internetową, a które są obecne na Facebooku, czyli mają założone konta i są na nich zalogowani.
Jak stworzyć taką grupę odbiorców?
Custom Audiences tworzymy z wykorzystaniem Managera reklam lub Power Editora dostępnego w naszym panelu Facebook po zalogowaniu. Ja osobiście stosuję Managera reklam więc nim sie posłużę, aby pokazać Wam jak to się robi.
Kiedy jesteś w Managerze reklam to pierwszym krokiem jaki musisz zrobić to stworzenie Grupy niestandardowych odbiorców.
W moim przypadku bardzo często stosuję metodę gdzie najpierw dodaje stronę, na której osoby były, ale nie dokonały zakupu i dlatego muszę wysłać za nimi reklamę, aby w końcu zakupili mój produkt.
Drugą grupę stanowią osoby, które dokonały zakupu i trafiły na tzw. stronę dziękuję po zakupie lub na stronę z następną ofertą.
Tutaj znowu wrzucam PIXEL, aby wykluczyć te osoby z mojej reklamy, no bo w jakim celu miałaby im się ona wyświetlać skoro już kupili.
Lepiej posłać im inną reklamę :)
Teraz przyjrzyj się screenom, na których pokazuję jak dodać niestandardowe grupy odbiorców.
Wygląda to mniej więcej tak:
Lub też mogę od razu wykluczyć osoby, którym pojawi się nasza strona z podziękowaniem, ale przy takiej konfiguracji mamy znacznie mniejsze pole manewru w późniejszej konfiguracji kampanii.
Po poprawnym dodaniu takich grup będziesz miał w widoku grup mniej więcej taki widok:
Osadzenie pixela śledzącego na stronie
Następnym krokiem po poprawnej konfiguracji grupy odbiorców będzie dodanie pixela Facebooka do naszych stron, z których chcemy pozyskać informacje.
A więc wchodzimy do zakładki Pixele:
Po otwarciu okna z widokiem naszego pixela (każde konto ma tylko jeden pixel, czyli na każdej stronie umieszczasz ten sam kod), kopiujemy kod naszego pixela:
Pamiętaj, aby dokładnie skopiować cały kod (jest to nieco starsza metoda, ale za to niezawodna, bo zdarza się, że korzystanie z identyfikatora naszego pixela niekiedy zawodzi).
Teraz otwieramy edycję naszej strony tak, aby można było wkleić nasz kod do sekcji Head.
Pokażę Ci jak to robić w Instapage (mój ulubiony kreator stron sprzedażowych). Z resztą sam zobacz jak wygląda jedna z nich >>>
Ja mam możliwość korzystania z tego narzędzia bez żadnych limitów w pakiecie wraz z innymi narzędziami po bardzo korzystnej cenie. Oprócz Instapage mam jeszcze platformę blogową, a także autoresponder i i płacę mniej niż za samo to jedno narzędzie :)
Tu masz screeny jak dodać taki kod w Instapage:
A następnie w oknie, które wyskoczy w sekcji HEAD wklejasz kod. Po poprawnym wklejeniu zapisujesz wszystkie zmiany i Facebook już powinien odbierać wyniku, czyli jak ktoś pojawi się na Twojej stronie to mamy to odnotowane w naszym Managerze.
Kiedy masz już wszystko to co potrzebujesz to ostatnim krokiem jest stworzenie skutecznej kampanii promocyjnej z wykorzystaniem właśnie naszych niestandardowych grup odbiorców, czyli dotrzemy z naszą reklamą do osób, które były na naszej stronie.
Jak stworzyć kampanię na Facebooku, czyli robimy podążającą reklamę
Ale ten temat opiszę w zupełnie innym artykule, a jeśli masz wiedzę jak tworzyć reklamy to z pewnością nie raz już wybierałeś grupy odbiorców, a po dzisiejszym artykule masz dodatkowe opcje do wyboru. Trzymam za Ciebie kciuki i oby wędrujących reklam w Twoim wydaniu było jak najwięcej, bo to da Ci większe dochody ;)
Jeśli podobał Ci się artykuł podziel się poniżej swoją opinią na jego temat i do usłyszenia w kolejnym etapie marketingowych zmagań :)