Podrecznik dla poczatkujacych. Czyli jak uruchomić własną listę mailingową

Podziel się ...
Share

W połowie tego roku (2015), zacząłem budować newsletter na IPD i używałem do tego eBook, który napisałem Inteligentny Pasywny Dochód jako podarunek, aby Ci pomóc generować więcej potencjalnych klientów w Twoim biznesie. Po niespełna trzech miesiącach mam już ponad 2 200 osób, które zapisały się na biuletyn i przeciętnie przybywa około 30 nowych dziennie.

Nie posiadam poprzedniej listy e-mail, aby porównać te liczby. Więc nie mogę powiedzieć na pewno, czy jest to wynik bardzo wysoki, czy też może po prostu przeciętny – ale tak czy inaczej jestem bardzo zadowolony z wyników i chciałbym podzielić się z wami jak to można wszystko zrobić. Szczególnie pomocny ten wpis będzie dla początkujących osób, które stojąc w miejscu nie wiedzą jak się zabrać za budowę własnej listy i non-stop wysyłają mi informacje o tym.

Przepraszam, że czekałem tak długo, aby napisać ten post.

 

CO TO JEST BIULETYN I DLACZEGO TRZEBA OFEROWAĆ GO NA BLOGU?

Zanim przejdę w głąb tego jak budować newsletter, chciałbym pierwsze odnieść się do tego, co to jest newsletter i dlaczego warto o nim myśleć oferując jego wysyłkę na swoim blogu lub na stronie firmowej.

Przez wzgląd na mój profil działalności będę mówić tylko o biuletynach e-mailowych. Wiele stron internetowych robi hardcorową działalność w konkretnej niszy, oferują drukowany biuletynu, który jest fantastycznym sposobem, aby pozostać w kontakcie z klientami i abonentami przez „pocztę ślimakową” (poczta, która jest wysyłana na adres domowy), ale to zupełnie inna bajka, dlatego, że nie mam jeszcze doświadczenia w tej kwestii, a to chyba lepiej. Przynajmniej będzie się czego uczyć :)

Podczas konfiguracji własnego biuletynu e-mailowego jesteś osobą, która oferuje swoim czytelniom sposób, aby zapisali się na ten biuletyn, aby otrzymywali e-maile od Ciebie, które zawierają nieformalne wiadomości lub audycje, które wysyłasz. Jest to zazwyczaj oprócz treści, które już masz na swoim blogu lub firmowej stronie internetowej całkowicie oddzielny system informowania czytelników od subskrypcji kanału RSS.

Teraz może się zastanawiasz: „Co to jest sposób oferowania subskrypcji newslettera moim czytelnikom?”

Dobre pytanie.

Odpowiedź jest krótka: lista e-mail.

Oferując subskrypcję biuletynu tak naprawdę dajesz sobie możliwość przechwytywania adresów e-mail, które mają ogromne znaczenie w budowie Twojego internetowego biznesu, czego nie można zrobić wykorzystując kanał RSS. Ważne jest, aby przechwycić adres e-mail, ponieważ:

  1. Jest to świetny sposób komunikowania się z czytelnikami na bardziej osobistym poziomie. Tylko, gdy otrzymujemy e-maila od kogoś zupełnie inaczej podchodzimy do treści, która w nim została przedstawiona i często podejmujemy jakieś działania.
  2. Lista e-mail nigdy nie umrze i nie splajtuje. Innymi słowy jeśli masz listę e-mail, będziesz zawsze mieć sposób komunikowania się z czytelnikami. Blog i strona internetowa może umrzeć. Biznes jeden czy drugi również. Czytniki RSS mogą zniknąć i usługi abonamentowe również. Ale te adresy e-mail, które posiadasz w swojej bazie nigdy nie stracą na ważności (poza małymi wyjątkami) i zawsze możesz utrzymać kontakt z czytelnikami informując ich o tym, co masz w tej chwili, nawet jeśli znowu całkowicie startujesz od zera.
  3. To tu są pieniądze.

Odnośnie # 3 – nie widziałem sensu budowania listy zanim nie zrozumiałem, że „pieniądze są na liście.”

Jest to wyrażenie, które zostało wykorzystane w branży marketingu internetowego od narodzin e-mail marketingu, bo to prawda. Jednak trzeba być niezwykle ostrożnym, jeśli masz zamiar spróbować skorzystać z listy e-mail, w celu zarabiania pieniędzy.

Podobnie jak w przypadku każdej platformy, która służy do komunikowania się z ludźmi (blog, Twitter, Facebook, itd.), Moment, kiedy zaczynasz upominać się „o pieniądze” jest momentem, że może to skończyć się utratą wiarygodności i szacunku wśród swoich czytelników. Dlatego upewnij się, że cokolwiek robisz w Internecie to pomaganie i informowanie ludzi musi być na pierwszym miejscu. Mówię z własnego doświadczenia. Mówię Ci, że jeśli uczynisz swoim podstawowym celem pomaganie innym, pieniądze będą przychodzić w sposób automatyczny i ciągły.

Coś takiego jak darmowy pieniądz ONLINE nie istnieje.

 

CZY TO MUSI BYĆ BIULETYN?

Możesz skonfigurować wyskakujące okienko jako jedną z form do przechwytywania adresów e-mail na swojej stronie internetowej, a wysyłanie maili na takiej liście ograniczyć tylko do momentu kiedy uznasz, że trzeba – ale pozwól mi powiedzieć dlaczego uważam, że jest to bardzo zły pomysł.

Wyobraź sobie, że zapisujesz się na mój biuletyn w celu pobrania mojego eBooka i nigdy nie otrzymujesz ponownie żadnej wiadomości ode mnie, aż kilka miesięcy później, kiedy wreszcie otrzymasz e-mail od mnie z promocją pewnego produktu. Prawdopodobnie wykonasz jedną z następujących czynności:

  1. Zapomnisz, kim jestem i uznasz, że mój e-mail to spam.
  2. Wypiszesz się z listy, bo zdasz sobie sprawę, że tak naprawdę nie ma sensu, że jesteś na tym biuletynie.
  3. Wszystkie powyższe łącznie.

Co napisać w wiadomości e-mail? Nie musi być „newsletter” – może to być coś naprawdę pomocnego. Ale zapamiętaj, aby to co piszesz było ważne dla Twoich odbiorców. Przede wszystkim musisz konsekwentnie kontaktować się ze swoimi subskrybentami i zapewnić im jakichś przydatnych informacji w celu utrzymania ich na swojej liście. Pamiętaj, że wystarczy jedno kliknięcie, aby wypisać się z listy.

Jaka jest różnica między kanałem RSS a email biuletynem?

To jest rzeczywiście jedno z najczęściej zadawanych pytań, które pojawia się w biuletynie i subskrypcji e-mail, więc jestem szczęśliwy, by w końcu zająć się tym tematem tutaj publicznie na blogu.

Autoresponder - NetsendoSubskrypcja RSS (za pośrednictwem różnych czytników RSS, możesz przeczytać więcej na tej stronie) to sposób na swoich czytelników, aby Twoje posty na blogach (i tylko twoje posty na blogach) były wysłane do nich w sposób automatyczny. Jest to wygodne dla wielu ludzi, zwłaszcza tych, którzy pracują bardzo długo, którzy lubią odwiedzać swoje ulubione strony internetowe w pracy i którzy nie są w stanie użyć standardowego czytnika kanałów RSS. Tu na blogu IPD również mam taką opcję dzięki, której możesz otrzymywać informacje o nowych wpisach przez kanał RSS.

Subskrypcja newslettera jest całkowicie oddzielona od treści bloga. Dzięki niej masz możliwość wysyłać do swoich czytelników co chcesz, kiedy chcesz. Ponownie powtórzę, że jest to bardziej osobisty sposób komunikowania się z czytelnikami i można wykorzystać tę zdolność dla marketingu własnych produktów, produktów partnerskich lub po prostu skierowania ruchu. Możliwości są nieograniczone.

Tak – ludzie będą musieli rejestrować się dwa razy, jeśli chcą otrzymywać informacje o nowych wpisach poprzez czytnik RSS oraz przez biuletyn wysłany do nich e-mailem. I choć jest dostępnych wiele narzędzi oferujących budowę listy i wysyłkę biuletynu e-mail, które mają możliwość przesyłania audycji zawierających kanał RSS bloga, będę raczej sugerował, aby te dwie rzeczy rozdzielić tak, żeby ludzie mogli mieć wolność wyboru odnośnie tego w jaki dokładnie chcą otrzymywać informacje o nowych treściach.

Teraz wierzę, że odpowiedziałem na większość pytań związanych z tym tematem, a obecnie przejdźmy do rzeczy …

 

JAK ROZPOCZĄĆ WŁASNĄ SUBSKRYPCJĘ NEWSLETTERA

Zrozumienie procesu

Po pierwsze dobrze jest wiedzieć dokładnie co się dzieje, gdy ktoś zarejestruje się poprzez formularz na Twojej stronie. Oto poniżej schemat, który przedstawia wszystko, co powinno się zdarzyć:

wykres email

Jak widać wykres jest trochę zaawansowany, ale będę Ci pomagał przez cały proces poniżej, aby wszystko słało się dla Ciebie proste. Należy pamiętać, że prostokąty zielone reprezentują strony internetowe, e-maile reprezentują prostokąty żółte i fioletowe.

Krok 1: Dobranie programu mailngowego – NetSendo

Masz wiele możliwości, jeśli chodzi o wybór dostawcy oprogramowania i usługi służącej do e-mail marketingu, ale NetSendo w mojej opinii jest zdecydowanie najlepszy. Używałem kilku innych NetSendo - autoresponderprogramów do e-mail marketingu (i to naprawdę dużych firm), jednak po kilku wpadkach i problemach zdecydowałem się przesiąść próbnie na NetSendo. Używam go do tej pory ze względu na łatwość obsługi i kiedy pierwszy raz byłem zmuszony skorzystać z pomocy byłem naprawdę pod wielkim wrażeniem jakości obsługi klienta. W rzeczywistości w tym samym dniu, kiedy wysłałem im e-mail o małym problemie ten problem został natychmiast rozwiązany. Następnie byłem miło zaskoczony, gdyż bardzo dziękowali, że jestem ich klientem.

NetSendo jest zdecydowanie godne polecenia.

Ponadto masz możliwość zarządzania kilkoma listami z różnych stron internetowych w ramach tego samego konta, jeśli zdecydujesz się tak zrobić. No i posiada szereg funkcji, które bardzo przydają mi się w budowie internetowych firm, a czego konkurencja nigdy mi nie dała.

Krok 2: Konfiguracja Twojej pierwszej listy email

 

Po zarejestrowaniu swojego konta i zalogowaniu się zostaniesz przeniesiony do panelu zarządzania. Teraz musimy skonfigurować listę.

Najpierw kliknij na „CRM/Listy adresowe”, a następnie „Dodaj nową”:

 

1

 

Po drugie należy wypełnić w ustawieniach ogólnych swojej listy podstawowe pola. „Nagłówek wiadomości”  i „Nazwa widoczna publicznie” są to pola, które twoi subskrybenci newslettera będą widzieć, kiedy wyślesz im wiadomość e-mail. „Nazwa” i „Opis” są przeznaczone głównie dla Ciebie do celów organizacyjnych.

Wreszcie „Pole od” w „Nagłówku wiadomości” to adres, który jest w ustawieniach konta i z którego użytkownik widzi, że mail został do niego wysłany. Zostanie on pokazany na dole każdego e-maila (w nagłówku), zgodnie z wymogami prawa (ustawy Giodo – SPAM). Jeśli jesteś na mojej liście e-mail, możesz zobaczyć ten adres na dole mojego e-maila lub w miejscu gdzie widać od kogo wiadomość do Ciebie została wysłana. Ostatnie pole to pole „Pole od (etykieta)” Tam wpisujesz swoje Imię i Nazwisko plus ewentualnie firmę jaką reprezentujesz. Jest to informacja, która pojawia się w pierwszej kolejności w skrzynce Twoich subskrybentów, czyli kto do nich wysłał maila. Ponadto pamiętaj, aby zaznaczyć pole „Lista publicznie dostępna” gdyż jest to ważne jeśli ktoś będzie chciał wypisać się z Twojej innej listy to być może się z niej wypisze, ale zapisze się właśnie na tą.

 

2


Krok 3: Konfiguracja treści maila z prośbą o potwierdzenie

E-mail z prośbą o potwierdzenie zostanie wysłany natychmiast po zapisaniu się subskrybenta do Twojego newslettera. Ta wiadomość zawiera link, który jest używany w celu potwierdzenia, że ​​dana osoba jest rzeczywiście człowiekiem i jest osobą, która jest zainteresowana dołączeniem do Twojej listy. Ponadto, pomaga upewnić się, że adres e-mail, który został podany jest ważny, a nie fałszywy.

Masz możliwość, aby wyłączyć tę funkcję i zrobić tak, aby potwierdzenie nie było konieczne, ale nie jest to zalecane z powodów wymienionych powyżej, a także w związku obowiązującego prawa odnośnie masowej wysyłki maili.

Jeżeli osobę masz już na liście i taka osoba zapisuje się na inną Twoją listę to możesz wyłączyć funkcję potwierdzenia email, ponieważ On już go raz potwierdził.

Ten e-mail jest zwykle już wstępnie napisany dla Ciebie, ale można dostosować go trochę inaczej, jeśli chcesz, tak aby był nieco bardziej przystępny i skierowany typowo do konkretnej listy, a nie jak standardowo – ogólny. Oto screen z mojej standardowo ustawionej listy:

 

3

 

A tak wygląda po zmianie tytułu wiadomości:

NetSendo

 

Zobacz teraz jak możesz zmienić wiadomość z potwierdzeniem. Tak wygląda standardowo:

NetSendo - autoresponder

 

A tak po przykładowej edycji do tej konkretnej listy:

Inteligentny Pasywny Dochód

 

Sam przyznasz, że możliwości edycji są na prawdę ogromne dlatego ja zdecydowałem się korzystać właśnie z NetSendo.

Można zauważyć w górnej części wiadomości e-mail kawałek kodu, który wygląda tak:

[[!fname]]

Jest to kod, który może być umieszczony w dowolnym miejscu w Twoich e-mailach (zarówno w temacie, jak i w treści), który automatycznie podmieniany jest na imię osoby, do której wysyłany został e-mail. W rzeczywistości istnieje wiele różnych typów kodów, które przekształcają się w różne wartości w tekście. Zwykle można je znaleźć w menu pod treścią wiadomości, gdzie piszesz swoje e-maile, które wyglądają tak jak na sceenie poniżej. Wystarczy, że klikniesz w wybraną funkcję, po czym pojawi się odpowiedni kod w treści wiadomości.

 

7

 

Jeśli już wiesz jak działa funkcja podmieniania kodów i personalizowania wiadomości to:

Idźmy dalej…

Krok 4: Konfigurowanie strony udanego zapisu i potwierdzeni zapisu

W pierwszej kolejności musisz przygotować sobie stronę, która pojawi się osobą, które zapiszą się na Twój biuletym. Możesz zobaczyć jak wygląda moja strona: Strona zapisu

Następnie tworzysz też stronę, która pojawi się wtedy, gdy subskrybent potwierdzi swój adres email: Strona potwierdzenia

Jeżeli takie strony masz już zrobione to musisz dodać je do NetSendo, aby później były widoczne przy konfiguracji konkretnej listy. W miejscu dodawania stron zewnętrznych wprowadź adres URL Twojej strony zapisu i strony potwierdzenia, które następnie ustawimy w ustawieniach listy, aby wyświetlały sie po podaniu maila w formularzu zapisu lub po poprawnym potwierdzeniu jego poprawności.

 

(Dodawanie stron zewnętrznych):

NetSendo - strony zewnętrzne

 

A tutaj zobacz jak powinna wyglądać konfiguracja ustawień konkretnej listy, aby właśnie te stworzone przez Ciebie strony się wyświetlały:

Konfiguracja ustawień listy - NetSendo

 

Na stronie, która pojawia się po potwierdzeniu adresu email (możesz ją stworzyć na swoim blogu lub w innym systemie stron – być może kreatorze stron) możesz zrobić kilka rzeczy takich jak:

  • Dziękujesz osobie za potwierdzenie swojego adresu email,
  • Zapraszasz ich do newslettera i ogłaszasz, że wkrótce wyślesz wartościowe wiadomości,
  • Jeśli rozdajesz np. eBook wówczas możesz dać im znać, że linki do ich pobrania będą uwzględnione w kolejnym e-mailu,
  • Możesz zwrócić się do nowego subskrybenta, żeby dodał Twój email do „białej listy” adresów e-mail, więc nie będą blokowane przez filtry antyspamowe.
  • Możesz podać sposób, aby łatwo taka osoba mogła skontaktować się z Tobą w przypadku gdyby pojawiły się problemy dotyczące biuletynu.
  • Zaawansowane: Jest to również świetna okazja, aby dodać w swojej ofercie produkty, które już masz przygotowane na sprzedaż lub produkty partnerskie związane z niszą w której działasz.

Uwaga: „Pewnie zauważyłeś, że na stronie, którą przygotowałem dla osób, które zapiszą się na mój newsletter pojawia się kod [[!fname]]. Jest to spowodowane tym, iż NetSendo jako jedyny znany mi system pozwala wyrzucań dane na zewnętrzne strony. Czyli jak Twoi subskrybenci zobaczą swoje imię na stronie to się mocno zdziwią :)

Uwaga nr 2: Strona dziękuję za zapis jak pokazałem na rysunku niekiedy jest ustawiona podczas tworzenia formularza internetowego, którego wstawiasz na swojej stronie internetowej. Pokażę Ci to później jak będę omawiał formularze.

Zrozumienie wiadomości biuletynu

Komunikat nawiązujący do wcześniej przesłanego e-maila, który zostanie wysłany do subskrybentów. Pierwszym z nich jest zawsze email powitalny. To znaczy taki, który wysyłany jest natychmiast po kliknięciu w link potwierdzający w pierwszej wiadomości e-mail, którą otrzymują zaraz po zapisie na listę.

Nieograniczona ilość dodatkowych komunikatów i maili, które powinny nawiązywać do całej listy mogą być wcześniej napisane i skonfigurowane tak, aby były wysyłane w określonych odstępach czasu, które można dowolnie dostosować. taką funkcjonalność określa się terminem „autoresponder”, bo do nowych subskrybentów zapisujących się na liście wiadomości są automatycznie wysyłane zgodnie z harmonogramem ustawionym w systemie.

Na przykład masz około 15 wcześniej napisanych e-maili z zabójczą i kuszącą treścią i planujesz, żeby były wysyłane co 7 dni. Nie ma żadnego problemu, aby tak sobie skonfigurować program, aby system sam wysyłał dokładnie co 7 dni Twoje wiadomości. Nawet jeśli chcesz możesz ustawić dokładnie w jakiej godzinie ma następować wysyłka. Po zarejestrowaniu się na taką listę nowy subskrybent będzie otrzymywał serię e-maili od początku. Dodanie kolejnej 1 nowej wiadomości nie stanowi żadnego problemu. Ważne, abyś przynajmniej raz w tygodniu kontaktował się ze swoją listą i przekazywał konkretną wartość.

Aby utworzyć serię wiadomości e-mail , które będą wysyłane w odstępie czasowym wybierz konkretną listę, a następnie „Kolejka wiadomości” i „Dodaj nową” :

 

10

 

Krok 5: Powitalna wiadomość po zapisie  (uzupełnienie nr 1)

Twoja pierwsza wiadomość nawiązuje zawsze do wysyłanej wiadomości natychmiast po potwierdzeniu zapisu. Dlatego zawsze dobrze jest umieścić jakąś wiadomość powitalną w tej właśnie wiadomości e-mail. W niej możesz dołączyć kilka istotnych kwestii:

  • Uroczyste powitanie i podziękowanie za zapisanie się na newsletter,
  • Wszelkie linki do jakichkolwiek gratisów, które możesz rozdawać,
  • Informacje o tym czego się spodziewać w biuletynie (czyli to, co abonenci otrzymają),
  • Ponowna prośba o dodania Twojego maila do „białej listy” adresów e-mail,
  • Pokazujesz sposób, aby subskrybenci mogli się z Tobą skontaktować.

Możesz dodać inne rzeczy jeśli chcesz, ale jeśli chodzi o komunikat powitalny w wiadomości e-mail to te rzeczy są dość standardowe.

Teraz, kiedy piszesz pierwszą wiadomość powitalną zauważysz, że masz możliwość pisania wiadomości e-mail w formacie HTML lub tekstowym:

11 12

NetSendo zaleca pisanie wiadomości e-mail w formacie zwykłego tekstu, ponieważ e-maile pisane jako zwykłe wiadomości tekstowe mogą być odczytywane przez tych, którzy nie mogą otrzymywać wiadomości w formacie HTML. Jednak ja prowadziłem oddzielne testy z taką i z taką wiadomością i wyniki są praktycznie takie same. Dlatego też jak zapewne wiesz i widzisz wybrałem pisanie wiadomości HTML, bo mam dużo więcej opcji, aby olśnić moimi e-mailami swoich subskrybentów.

Kiedy mówię „olśnić” to po prostu oznacza, że używam możliwości NetSendo do np. pogrubiania lub kursywy i podkreślenia,  których nie można zrobić w formacie zwykłego tekstu. Masz również możliwość dodawania koloru, a nawet trochę zaawansowanych szablonów z HTML, ale ja nie chcę ich używać, aby moje e-maile mają wyglądały jakbym pisał je osobiście do każdego z osobna.

To naprawdę zależy tylko od Ciebie czy będziesz korzystał z HTML czy wiadomości tekstowych.

 

Krok 6: Wyślij wiadomość testową

Po zakończeniu pisania każdego e-maila zawsze należy wysłać do siebie wiadomość testową. Wtedy można zobaczyć dokładnie co subskrybenci otrzymują od Ciebie i tak możesz przeczytać wiadomości e-mail, sprawdzić je i ewentualne poprawić błędy.

Po kliknięciu na „Test”, będziesz mieć możliwość wysyłania e-maila testowego na dowolny adres e-mail, który chcesz. Jeśli po otrzymaniu wiadomości e-maila testowego, zauważysz, że coś jest nie tak możesz powrócić do jego edycji i zaktualizować go lub zmienić kilka rzeczy klikając na wiadomości, aby go edytować. Upewnij się, że zapisałeś go po zmianach, jakie rzeczywiście nastąpiły.

13Po zapisaniu wiadomości pojawi się ekran, który wyświetla listę wszystkich wiadomości, które masz zaprogramowane w swojej serii autorespondera. Po wejściu w opcje każdej wiadomości, zobaczysz następujące opcje:

„Aktywność” – Widzisz czy wiadomość ma status aktywny czy jest zawieszona. Status aktywny oznacza, że wiadomość zostanie wysłana zgodnie z zaprogramowanym czasem. Jeżeli wiadomość jest zawieszona wówczas nie zostanie wysłana.

„Wyślij” – Jeżeli wiadomość jest wysyłana jako mailing, anie kolejka wiadomości to, aby ją wysłać do swojej listy trzeba pomimo aktywności ją wysłać ręcznie. Jest to zabezpieczenie na wypadek gdyby wiadomość została nie ukończona, a już dodana do wysyłki natychmiastowej.

„Edytuj” – Służy w wiadomym celu :)

„Duplikuj” – to opcja przydatna jeśli chcesz zaoszczędzić na czasie i nie tworzyć wiadomości od zera. Możesz poprzez naciśnięcie przycisku duplikuj mieć gotową wiadomość do edycji, której treść oparta jest o inną wiadomość, którą już kiedyś wysyłałeś lub tworzyłeś.

„Skasuj” – służy do usunięcia wiadomości jak sama nazwa wskazuje.

„Testuj” – opcja służąca do przetestowania zanim ją wyślemy, czyli dokładnie o tej opcji pisałem powyżej.

„Statystyki” – w tej opcji możesz sprawdzić jaką masz skuteczność wysyłki, czyli do ilu osób trafiła wiadomość, ile osób ją otwarło, kto dokładnie ją otwarł, o której godzinie, kto kliknął w link itp.

„Informacja o wysyłce” – służy temu, aby śledzić co dzieje się w momencie wysyłki. Możesz w każdej chwili przerwać wysyłkę lub obserwować ile jeszcze pozostało do końca wysyłki.

 

Krok 7: Konfiguracja formularza zapisu

Formularz zapisu jest formularzem, który można umieścić na swoim blogu lub stronie internetowej i służy do zbierania adresów e-mail. Ten, który widać tu na IPD został dostarczony wraz w pakiecie kiedy kupowałem zestaw narzędzi do budowy stron i autoresponder co znajdziesz w moich zasobach, ale rzeczywiście można dostosować taki formularz naprawdę 14dobrze za pomocą wbudowanego w NetSendo generatora formularzy.

Kliknij na „Formularze” u góry, a następnie „Generuj kod formularza”.

 

Teraz powinien załadować się „generator formularzy”, który daje możliwość wyboru spośród kilku opcji takich jak czcionki, kolory itp. za pomocą których możesz stworzyć własny formularz, który będzie pasował do strony, na którą chcesz go wkleić. Możesz bawić się z tym generatorem dotąd, aż wreszcie osiągniesz taki widok jaki chcesz. Ważne, abyś pamiętał o tym, gdzie będziesz umieszczał ten formularz, ponieważ łatwiej Ci będzie tworzyć go tak, aby był spójny z wyglądem Twojej strony.

Wiele osób, w tym również i ja, wybra miejsce formularza zapisu w pasku bocznym na stronie głównie dlatego, że zostanie on pokazany na każdej stronie Twojego blogu. Jednakże można utworzyć wiele różnych wzorów formularzy dla kilku różnych stron całej witryny takich jak na przykład ta, którą stworzyłem, aby móc opisać i powiedzieć coś o swoim eBooku.

Zazwyczaj ludzie zbierają tylko imię i nazwisko oraz adres e-mail swoich subskrybentów, chociaż w zależności od tego, co robisz i w jakiej działasz niszy, można dodać różne pola takie jak np. numer telefonu, adres lub dostosowane pola, takie jakie chcesz. Niektórzy ludzie nawet nie zapisują imienia i nazwiska – po prostu proszą o adres e-mail. Jeśli tak zrobisz wówczas będziesz miał większą ilość zapisów, ale nie będziesz miał możliwość korzystania z [[!fname]], które podmienia imię w wiadomości – czyli Kod do personalizacji wiadomości e-mail, o którym mówiliśmy wcześniej.

Dodatkowa Wskazówka: Domyślny tekst w przycisku zapisu jest po prostu „Zapisz”. Polecam ten tekst zmieniać się na jakiś lepszy, najlepiej taki, który wzywa do działania w zależności od tego jakie działanie mają podjąć Twoi potencjalni subskrybenci. Na przykład na własnych przyciskach mam „Darmowy Dostęp do eBooka„, bo to opisuje możliwość uzyskania bezpłatnego dostępu do mojego eBooka.

Ustawienia

Po tym jak jesteś zadowolony ze swojego projektu formularza internetowego musisz teraz dostosować ustawienia. Na karcie „Ustawienia ogólne” twojej listy, zobaczysz następujący ekran:

 

15

 

Masz możliwość ustawienia różnych stron, które pojawią się po wykonaniu danej czynności przez subskrybenta.

„Strona po udanym zapisie na listę” – jest to strona, która pojawia się zaraz po wypełnieniu formularza zapisu. W tym samym czasie do osoby, która się zapisała zostaje wysyłany email z prośbą o potwierdzenie zapisu.

„Strona po nieudanym zapisie na listę” – jest to strona, która pojawia się subskrybentowi wtedy, gdy zapis na Twoją był nie możliwy. Np. źle podany email.

„Strona, kiedy email już istnieje na liście (nieaktywny)” – tutaj ustawiamy stronę jaka ma się pojawić wtedy, gdy NetSendo zauważy, że taki email jest już na liście, ale nie został potwierdzony.

„Strona, kiedy email już istnieje na liście (aktywny)” – tu z kolei mamy stronę, która pojawi się po stwierdzeniu, że taki email już istnieje i został potwierdzony – więc znajduje się na liście.

„Strona po udanej aktywacji adresu” – jedna z ważniejszych stron. Pojawia się wtedy, gdy ktoś potwierdzi poprawność swojego adresu e-mail.

„Strona po nieudanej aktywacji adresu” – pojawia się wtedy, gdy potwierdzenie nie było możliwe. Raczej się nie zdarza, chyba, że ktoś już raz potwierdzał swój email.

„Strona po udanym wypisaniu się z listy” – tutaj ustawiasz stronę jaka ma się pojawić wtedy, gdy ktoś wypisał się z Twojej listy.

„Strona po nieudanym wypisaniu się z listy” – ta strona pojawia się wtedy gdy, wypisanie z listy przebiegło niepoprawnie.

„Strona po wysłaniu linku do wypisania się” – ta strona pojawia się, gdy ktoś prosił o wysłanie linku do wypisania klikając we wcześniejszej wiadomości. W tym momencie masz świetną okazję, spowodować zapis takiej osoby na inną listę skoro z tej za chwilę się wypisze :)

 

16Masz 3 opcje przy wyborze każdej z tych stron:

  1. Strony Systemowe
  2. Strony Zewnętrzne
  3. Lejki sprzedażowe

Pierwsza z tych trzech opcji to strony NetSendo. Zostały one już utworzone dla naszej wygody. Oni doskonale wiedzą, że subskrybentowi zostanie wysłany e-mail, że musi zawierać link potwierdzający, że musi kliknąć, aby zapisać się do newslettera. Dlatego zostały przygotowane standardowe wyglądy tych wszystkich stron, abyś od samego początku dosłownie od zaraz mógł używać już cały system.

Druga opcja, czyli Strony Zewnętrzne, to konfiguracja gdzie sam dodajesz sobie takie strony, które przygotowałeś specjalnie dla danej listy. Każda z powyżej omówionych czynności może być przypisana na każdej liście osobno do strony przygotowanej przez Ciebie. To oznacza, że lista staje się poukładana i bardziej spersonalizowana co podnosi skuteczność tego co chcesz, aby subskrybent zrobił na Twojej liście.

Stanowczo polecam używanie opcji Stron Zewnętrznych, ponieważ dzięki niej utrzymuje subskrybenta na mojej stronie. Oto, co należy uwzględnić na tej stronie:

  • Krótka uwaga, że ​​e-mail z potwierdzeniem został wysłany do nich, że zawiera link, który musi kliknąć.
  • Możesz dołączyć zdjęcia tego, jak link będzie wyglądał, tak aby uniknąć nieporozumień.
  • Czego się spodziewać po kliknięciu w link potwierdzający w mailu.
  • Zawiadomienie o dodaniu Twojego adresu do „białej listy” adresów e-mail, więc ich filtry antyspamowe nie będą blokować Twoich wiadomości e-mail.
  • Zaawansowane: To znowu świetna okazja, aby dodać na stronie zewnętrznej ofertę produktu, który już masz na sprzedaż lub produktu partnerskiego związanego z niszą w jakiej działasz.

Skoro już mówimy o przedstawieniu swojej oferty to dlaczego nie wykorzystać narzędzia do do sprzedaży produktów czyli Lejków sprzedażowych.

 

17

 

To chyba najlepsza dostępna funkcja w autoresponderze co zresztą mnie w nim urzekło. Dlaczego?

18Posiada najbardziej zaawansowany system konstrukcji lejków sprzedażowych czyli stron, które pojawiają się w kolejności po dokonaniu zakupu na poprzedniej. Zobacz na schemacie obok wygląda przykład takiego lejka.

Widzisz, że przy np. liście, która posiada 1000 subskrybentów możesz wygenerować sprzedaż na poziomie 10%. To oznacza, że mając produkt za 30 zł wygenerujesz sprzedaż na poziomie 3 tysięcy złotych. I normalnie na tym byś zakończył. Pamiętaj, że konwersja 10% dotyczy także dalszego ciągu jaki będzie miał miejsce. Czyli ze 100 osób, które zakupiły produkt pierwszy 10 kupi produkt drugi np. o wartości 300 zł daje Ci kolejne 3 tysiące złotych w tej samej linii sprzedaży. I tak możesz bez końca. Czym większa lista tym przy tej samej pracy zarabiasz więcej.

Ty decydujesz co dla abonentów w tym momencie jest naprawdę ważne i jak poukładać sobie cały marketing na liście.

Gdzie wstawić kod?

Po zaprojektowaniu formularza zapisu i zakończonych ustawieniach musisz chwycić skopiować kod tego formularza, który można teraz wstawić w dowolne miejsce na swojej stronie internetowej. Będzie to widoczny dla Twoich czytelników formularz zapisu. Zaufaj mi – to nie jest takie trudne na jakie wygląda.

Oto zrzut ekranu jak wygląda taki kod:

 

19

 

Możesz zobaczyć kod powyżej, który zaczyna się od „<form” i kończy się „</form>”. Skopiuj i wklej ten kod na swoją stronę internetową, gdziekolwiek chcesz umieścić swój formularz zapisu.

Jeśli swoją stronę masz opartą na WordPress, możesz wykonać to na dwie proste opcje:

1. Skopiuj i wklej kod do edytora HTML na swojej stronie: Jeśli chcesz, aby formularz był pokazywany na blogu lub stronie, którą tworzysz musisz skopiować i wkleić kod do edytora HTML (tekstowego), który znajduje się obok „Edytora wizualnego” w górnym prawym rogu, gdzie piszesz posty lub strony:

 

20

 

W edytorze tekstowym wklejasz kod w miejscu, w którym chcesz, aby wyświetlał się formularz. Możesz nawet umieścić kilka formularzy na jednej stronie.

 

212. Skopiuj i wklej kod do „Widgetu tekstowego” na pasku bocznym: Jeśli chcesz, aby formularz pokazywał się w pasku bocznym na Twoim blogu, prawdopodobnie najłatwiej zrobić to poprzez udanie się do swojego konta w systemie WordPress i pod zakładką Wygląd/Widgety stworzyć Nowy „Tekstowy Widget” na pasku bocznym i skopiować kod w miejsce, które pokazałem na screenie obok.

I to wszystko!

Po zamieszczeniu formularza zapisu na swojej stronie, będziesz wtedy mieć możliwość rozpoczęcia budowy własnej listy e-mail!

 

Jeśli o czymś zapomniałem lub coś jest dla Ciebie nie jasne napisz w komentarzu poniżej. Postaram się odpowiedzieć najszybciej jak to tylko możliwe.

 

DZIĘKUJĘ!

Wiem, że ten post jest długi, ale chciałem utworzyć zasób wszystkich niezbędnych informacji jakie potrzebne są dla osób początkujących, którzy obecnie mogą być zainteresowane rozpoczęciem budowania własnego newslettera i listy e-mail. Teraz nie powinieneś mieć żadnej wymówki, aby zacząć, bo wszystko, czego potrzebujesz jest tutaj w tym poście.

Jeszcze raz dziękuję za przeczytanie, a jeśli jesteś ciekaw jak wygląda mój własny biuletyn i chcesz otrzymywać informacje, których nie umieszczam na tym blogu, proszę zapisz się używając formularza, który znajduje się na tej stronie, a dzięki temu uzyskasz również natychmiastowy dostęp do mojego bezpłatnego i popularnego eBooka Inteligentny Pasywny Dochód, jako prezent ode mnie!

Trzymaj się ciepło!

Grzegorz Ciupek


(Visited 1 119 times, 1 visits today)
Podziel się ...
Share

Skomentuj:

komentarzy

Author: Greg

Od lat Grzegorz skutecznie pomaga wielu ludziom budować internetowe biznesy, które generują pasywne dochody. Pasjonuje się automatyzacją w biznesach i jest autorem książek o tematyce tworzenia firm w internecie. Osobiście nadzoruje prace swoich podopiecznych, dzięki czemu mogą cieszyć się nieprzeciętnymi wynikami. Na blogu Inteligentny Pasywny Dochód za pomocą wpisów i podcastów dzieli się swoja wiedzą, aby inni mogli z niej korzystać realizując swoje zamierzone cele.

Share This Post On
468 ad
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
error: Content is protected !!
0
Would love your thoughts, please comment.x
Share This