Influencer marketing – Jak wygląda współpraca z influencerami?

Podziel się ...
Share

influencerJak wygląda współpraca z influencerami? – Influencer marketing

W dobie przesytu informacjami, tradycyjne media jak gazety, radio, czy telewizja nie są już tak dobrymi platformami reklamowymi jak kiedyś. A co z internetem? Obecnie banery na stronach, reklamy AdSense i płatne reklamy w social mediach to codzienność. Powstało zjawisko zwane Banner blindness, czyli ślepota banerowa. Jest to mimowolne ignorowanie treści reklamowych przez użytkowników witryn internetowych. Kolejnym krokiem ku polepszeniu skuteczności działań marketingowych jest współpraca z influencerami. Na czym to polega?

Czym jest influencer marketing?

Influencer, to osoba posiadająca platformę i grono odbiorców, którzy regularnie śledzą publikowane przez niego treści i ufają jego opinii. Wiele firm decyduje się oprzeć swoją strategię marketingową właśnie na współpracy z influencerami. Taka kooperacja to umowa między przedstawicielami marki a twórcą, gdzie ten ostatni poleca produkty lub usługi tej marki swojej widowni. Może się ona odbywać na zasadzie barteru, lub płatnej umowy. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, ale ma również swoje wady.

Korzyści i zagrożenia wynikające z influencer marketingu

Niewątpliwą zaletą jest skuteczność takiej formy reklamy. Oferując swoją platformę, influencer daje nam możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej, oraz swój wizerunek. Odbiorcy zazwyczaj ufają opinii twórcy, którego obserwują, więc chętniej kupią produkt z jego polecenia, niż gdy mieliby zobaczyć go na banerze reklamowym.

Gdy mówią o Tobie influencerzy, możesz również liczyć na lepsze pozycjonowanie marki w wyszukiwarkach. Każda wzmianka z linkiem się liczy, a jak wiadomo, im wyżej jesteś w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób do Ciebie trafi.

Jedną z ważniejszych zalet jest również to, że widownia często utożsamia się z twórcą, którego obserwuje i dlatego odgrywa on znaczącą rolę w kampanii. Ludzie wolą interakcje z innymi ludźmi niż z korporacjami. Influencer może pokazać, że produkt naprawdę sprawdza się w praktyce.

Przejdźmy teraz do zagrożeń, jakie może nieść ze sobą nieumiejętne zaplanowanie kampanii z udziałem internetowych celebrytów. Jeśli źle ocenisz wpływ, jaki influencer ma na swoich odbiorców, Twoje pieniądze pójdą w błoto. Nie daj się zwieść liczbie obserwujących na poszczególnych portalach, zawsze sprawdź czy jest ona autentyczna. Możesz to zrobić, prosząc właściciela profilu o udostępnienie statystyk, lub użyć programu jak hype auditor.

Kolejnym problemem może być wybranie osoby, która nie pasuje do Twojej marki lub produktu. Nie powierzysz przecież reklamy kredytu na mieszkanie influencerowi, który uczy się w gimnazjum, a jego widownia to głównie rówieśnicy. Nic na tym nie zyskasz, a wizerunek Twojej firmy może na tym ucierpieć.

Kryteria wyboru influencerów

Teraz już wiesz, co może dać Ci współpraca z internetowym twórcą. Na co zwrócić uwagę przy wyborze osoby, która ma reprezentować Twoją markę z social mediach?

  • Ilość obserwatorów: jest to oczywiste kryterium, ale pamiętaj, że nie zawsze sprawdzi się zasada „im więcej tym lepiej”, ale o tym opowiem w dalszej części.

  • Zaangażowanie odbiorców: to znacznie ważniejsza kwestia. Sprawdź, czy widownia jest zaangażowana. Jeśli influencer ma wielu odbiorców, ale jego posty nie gromadzą zbyt dużej ilości reakcji czy komentarzy, to zazwyczaj zły znak.

  • Jakość publikowanych treści: przyjrzyj się temu, co publikuje osoba, z którą chcesz podjąć współpracę. Czy treści są dobrej jakości? Jeśli nie, Twoja reklama też nie będzie wyglądać dobrze na jego profilu.

  • Kompatybilność z marką: zadaj sobie pytanie, czy twórca pasuje do Twojej marki. Czy taka współpraca zostanie dobrze odebrana przez Twoich klientów i fanów tego twórcy?

  • Kontrowersyjność influencera: sprawdź, czy na platformach, gdzie znajdują się treści stworzone przez tę osobę znajdują się treści obraźliwe, kontrowersyjne, czy dyskusyjne. Na pewno nie chcesz być kojarzony z osobą, która zbiera mieszane opinie w sieci.

Jak znaleźć i skontaktować się z influencerem?

Bezpośrednio – możesz zrobić research i napisać do wybranego influencera maila, lub wiadomość na platformie, gdzie jest najbardziej aktywny. Profesjonalni twórcy zazwyczaj publikują w swoich profilach informacje na temat preferowanego sposobu kontaktu, lub kierują do swojego managera.

Skorzystać z usług agencji – istnieją agencje, które reprezentują influencerów i pomagają Ci zorganizować kampanię. Współpraca z taką agencją może okazać się dla Ciebie dobrym rozwiązaniem, jeśli jeszcze nie masz doświadczenia w tym rodzaju marketingu i pozwala na to Twój budżet.

Mikro Influencerzy – dlaczego warto wybierać twórców o mniejszym zasięgu?

Mikro influencerzy, to osoby z zasięgiem od kilku do kilkunastu tysięcy obserwujących. Ale czy nie mając setek tysięcy, czy milionów fanów taka kampania może odnieść sukces? Owszem! Poniżej znajdziesz powody, dla których warto wesprzeć mniejszych twórców.

Ludzie nie ufają celebrytom

Kiedy influencer osiąga milionowy krąg fanów, można spokojnie powiedzieć, że jest to osoba sławna i jej życie wygląda zupełnie inaczej niż przeciętnego Kowalskiego. Gdy taka osoba poleca jakiś produkt, ludzie niekoniecznie jej ufają, ponieważ nie mogą się z nią utożsamić. Taki twórca ma przecież dużo większe zasoby pieniędzy i produkty mają dla niego inną wartość. Mniejsi twórcy często są zwykłymi użytkownikami z odrobinę większą platformą, którzy wzbudzają zaufanie większej ilości ludzi.

Zaangażowanie

Gdy mówimy o większych influencerach, bardzo często ich kontakt z widzami jest mocno ograniczony. Jak myślisz, jeśli miałbyś milionową publiczność, na ile komentarzy i wiadomości byłbyś w stanie odpisać? Tak duże konta bardzo często zatracają bliski kontakt ze swoimi fanami. Zaangażowanie widowni i dobry kontakt z nimi jest dużą przewagą mikro influencerów.

Cena współpracy

Więksi influencerzy mają większe stawki (oczywiście). Ale czy stawka jest adekwatna do skuteczności? Niekoniecznie. Przy obecnych problemach z algorytmami na różnych platformach, sponsorowany post może nie dotrzeć do większej części tej grupy. Ma to również związek z poprzednim punktem, czyli zaangażowaniem. Jeśli rozplanujesz budżet pomiędzy kilku mniejszych twórców, Twoja kampania może być bardziej skuteczna.

Mam nadzieję, że wpisy był przydatny i że znalazłeś w nim potrzebne informacje. Życzę miłego dnia!


(Visited 80 times, 1 visits today)
Podziel się ...
Share

Skomentuj:

komentarzy

Greg

Author: Greg

Od lat Grzegorz skutecznie pomaga wielu ludziom budować internetowe biznesy, które generują pasywne dochody. Pasjonuje się automatyzacją w biznesach i jest autorem książek o tematyce tworzenia firm w internecie. Osobiście nadzoruje prace swoich podopiecznych, dzięki czemu mogą cieszyć się nieprzeciętnymi wynikami. Na blogu Inteligentny Pasywny Dochód za pomocą wpisów i podcastów dzieli się swoja wiedzą, aby inni mogli z niej korzystać realizując swoje zamierzone cele.

Share This Post On
468 ad
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
error: Content is protected !!
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Share This
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']