Jak wydać książkę, czyli jak napisać swojego pierwszego eBooka – poradnik dla początkujących

Podziel się ...
Share

Wiele osób pisze do mnie „Grzegorz co mam zrobić i od czego powinienem zacząć pisanie swojego eBooka?”.

Niech ten wpis będzie narzędziem dla Ciebie, a na jego końcu znajduje się pole z komentarzami, w których nie chciałbym widzieć – o jaki super ten wpis, jak mi on wiele pomoże – tylko konkretną datę ukończenia pisania przez Ciebie własnego eBooka. Niech będzie pewnego rodzaju deklaracją jaką składasz sam przed sobą i czytelnikami tego bloga.

Jak wydać książkę, czyli jak stworzyć ebookaDużo osób chce napisać własną książkę, znam masę osób, które ją napisało tylko mają jeden problem – nie zarabiają pieniędzy z ich sprzedaży. Jeśli chcesz być sławny napisz książkę, a jeśli chcesz zarabiać na niej pieniądze to zacznij od pisania ich elektronicznych wersji, czyli eBooków.

Wierzę, że dzięki informacją, które tu opisałem zobaczysz, że napisanie własnego eBooka to bułka z masłem :), a pieniądze, które z niego będą płynąć do Twojej kieszeni będą moim podziękowaniem za trud w przygotowaniu tego materiału.

Zaczynamy!

Na samym początku musisz wiedzieć, o czym chcesz pisać. To od tego jak mocno czujesz się w danym temacie zależeć będzie powodzenie jego sprzedaży i przyjęcia przez rynek, ale nie przejmuj się, jeżeli chcesz pisać o czymś zupełnie innym, czymś co nie jest Ci dobrze znane, ale wiesz, że chciałbyś iść właśnie w takim kierunku.

Na początek pozbieraj wszystkie informacje jakie już znasz odnośnie tematu na jaki chcesz napisać.

Kiedy masz już wszystko to co na ten moment posiadasz to zabieramy się do pracy. w 10 punktach omówimy poszczególne elementy dobrze przygotowanego eBooka.

Jak wydać książkę, czyli 10 kroków do własnego eBooka

  1. Po co mamy pisać eBookaJak wydać książkę
  2. Tworzymy tytuł
  3. Strona z wydawcą
  4. Strona „przedmowa”
  5. Spis treści
  6. Omawianie punktów
  7. Zakończenie
  8. Okładka
  9. Format pliku
  10. Jak sprzedawać eBooki

Jeżeli już wiesz, że mamy kilka punktów według, których piwinieneś się kierować, aby napisać pierwszego własnego eBooka to teraz omówimy każdy z nich.

1. Jak wydać książkę, czyli po co mamy pisać eBooka

Wiele osób zastanawia się nad sensem pisania własnego eBooka. Ja od razu zauważyłem korzyści wynikające ze sprzedaży swojego produktu. Jednym z ważniejszych punktów to Twój status jaki zyskasz. Jak myślisz – ile jest osób, które napisały własną książkę? No właśnie :)

Po drugie to zysk, który pojawia się z jego sprzedaży. Kiedy sprzedajesz produkty firm trzecich to te firmy dzielą się z Tobą prowizją. Tutaj 100% zysków idzie prosto do Twojej kieszeni. Po opłaceniu podatku ze sprzedaży reszta pieniędzy należy już do Ciebie. Jak przekonałem się w bardzo szybkim czasie to ze sprzedaży samego eBooka można całkiem nieźle żyć :)

2. Tworzymy tytuł

Od samego początku, kiedy zabieramy się za pracę nad napisaniem własnej internetowej książki przygotujmy sobie podstawy do stworzenia dobrego tytułu. Co oznacza dobry tytuł?

To od niego zależy jakie wrażenie zrobi tytuł na potencjalnym odbiorcy i to On będzie miał główny wpływ na to czy go kupi czy nie.

Są dwa rodzaje pisania dobrych tytułów:

1. Potężna korzyść dla czytelnika, która jest rozwiązaniem problemu
2. Problem i jego rozwiązanie

Zawsze kiedy ktoś czyta Twój artykuł lub książkę to znaczy, że ma motywację, aby rozwiązać jakiś swój problem i szuka jego rozwiązania. To właśnie jest podstawą tego jak on zdefiniuje Twój tytuł, czy tam będzie jego rozwiązanie czy nie.

Weź pod uwagę jakie są najczęstsze słowa wyszukiwane w internecie. Zobacz jaki temat ludzie próbują rozwiązać. Możesz posilić się planerem słów kluczowych z google. Z niego dowiesz się czego tak na prawdę szukają internauci zbliżonego do Twojej tematyki, o której chcesz pisać.

Pamiętaj, aby w tytule uchwycić to co najważniejsze, czyli dać rozwiązanie. Przykład takiego jednego z moim eBooków, który bardzo dobrze się sprzedaje to „Jak w 30 dni stworzyć swoje Internetowe Imperium”. Wszyscy wiemy, że zbudowanie czegoś dochodowego wymaga czasu. W tym tytule zawarłem rozwiązanie problemu jakim jest czas potrzebny na zbudowanie dobrze prosperującej firmy w internecie.

Jeśli chciałbyś uchwycić jakiś problem w tytule i dotyczy to np. programów partnerskich to napisz np. „Dlaczego tak wiele osób nie zarabia w programach partnerskich i jak zacząć zarabiać dosłownie w pierwszym tygodniu działania”, albo „Dlaczego tak wielu ludzi boryka się z finansami i jak zostać dobrze zarabiającym marketerem internetowym”.

Spędź nad własnym tytułem do książki najwięcej czasu, bo nawet jak napiszesz już eBooka, a tytuł będzie zły to nikt nie przeczyta Twego dzieła, albo zrobi to mała grupka osób. A tak poważnie to przejdź do działania i pisania, a być może tytuł sam Ci się nasunie :)

3. Strona z wydawcą

Ok. Teraz kiedy tytuł już masz i zapał do napisania własnego eBooka to czas, aby przedstawić wszystkim Twoim czytelnikom, że to nie byle jaka osoba go napisała, tylko stoi za Tobą cały sztab ludzi, którzy pomagali Ci ją wydać. Koniecznie umieść na stronie wydawcy nazwę firmy, która jest właścicielem praw autorskich. Może to być Twoja marka osobista, czyli imię i nazwisko.

Umieść tam również ważne rzeczy dotyczące praw autorskich. To ważny punkt, który zabezpiecza Twoje prace przed kopiowaniem.

4. Przedmowa

Dobrze, gdy jest, ale nie zawsze jest konieczna. Przedmowa to pewnego rodzaju wstęp i jeśli chcesz ją napisać to spraw w niej, aby osoba, która będzie czytać Twojego eBooka została wyciągnięta z życia codziennego i przejdzie do Twojego życia jakim jest omawianie problemu i podawanie rozwiązań.

Żeby to zrobić to musisz postawić się w sytuacji czytelnika i pomału go z tej sytuacji wyciągać. Dobrze napisany wstęp, czyli przedmowa, jest gwarancją tego, że osoba, która go czyta – przeczyta całość.

Z reguły taka przedmowa nie powinna mieć więcej niż 3 strony, a najlepiej jak ma jedną niecałą stronę.

5. Spis treści

To najważniejszy punkt całego eBooka. To od tego punktu zależeć będzie układ całości i wprowadzanie osoby, która go czyta w trans kupowania lub Twojego przekazu. Najlepiej nie wymyślać za dużo tylko:

  • wejdź na jakąś internetową księgarnię i znajdź kategorię książek o Twojej tematyce
  • następnie pobierz kilka książek z darmowymi fragmentami
  • Przyjrzyj się ich spisom treści i według nich ułóż najciekawsze swoje punkty
  • Pamiętaj, aby zachować kolejność tematyczną, bo Oni zapewne zrobili to według pewnych zasad!

Kiedy masz już ułożony Swój spis treści do eBooka to każdy z punktów rozbij na kilka podpunktów tak, aby omówić w kilku zdaniach każdy z nich.

Kiedy masz już podpunkty to czas przejść do następnego etapu.

6. Omawianie punktów

Kiedy jestem przy tym punkcie przy pisaniu swoich książek to zawsze zastanawiam się co mi ślina na język przyniesie i czy będę w stanie cokolwiek napisać. Przychodzą różnego rodzaju myśli – przecież ja nic nie wiem na ten temat itp.

Nie jest to najważniejsze co wiesz. Najważniejsze to to jak podchodzisz do tego co chcesz zrobić. Zaufaj sobie i własnej osobie. Daj w końcu popracować Twojemu wspaniałemu narzędziu jakim jest mózg. To On odpowiada za to co napiszesz, a nie Ty!

Więc zawsze kiedy siadam do pisania to odrzucam wszystko od siebie. Zamykam wszystkie programy i wyciszam telefon. Dlatego tak robię, bo wiem jak trudno osiągnąć stan, w którym to nasz mózg pracuje najefektywniej. Musi minąć aż 40 minut, aby znalazł się w stanie maksymalnego skoncentrowania na zadaniu i za każdym razem jak go coś wybije to musi upłynąć tyle samo czasu, aby z powrotem do niego wrócił.

Nie mogę Ci w tym punkcie napisać co masz umieścić na kartach swojego eBooka, ale myślę, że powyższe rzeczy będą Ci pomocne.

7. Zakończenie

Mistrz motywacji. Tak powinien o Tobie mówić Twój czytelnik. Albo w zakończeniu wezwij go do akcji, albo maksymalnie go wkurz i powiedz, że jest masę ludzi, którzy czytają i nawet dużo dochodzą do końca książki i że mu gratulujesz. Ale zaznacz i zapytaj – jak z samego czytania zamierza utrzymać swoją rodzinę.

Nie stanie się CUD! Cud to inaczej – Czas Unieść Dupę!

I ta Twoja dupa niech też się uniesie i jego tak jak kiedyś moja się uniosła i jak tylko to zrozumiałem to od tego momentu moje życie się zmieniło.

8. Okładka

Okładka to bardzo ważny punkt Twojej e-książki. DObra okładka powinna nie tylko przypominać okładkę i być ładną grafiką, ale sprawiać wrażenie objętości informacji zawartych w środku. Z reguły książki takie wrażenie sprawiają – z eBookami jest już problem. Dlatego powinieneś zadbać o to, aby projekt graficzny był Okładka 3Dwykonany w widoku przestrzennym. To taki widok, na którym widzimy książkę wraz z jej grubością.

Możesz zlecić wykonanie takiego projektu lub jeśli masz ochotę i znasz się na projektowaniu – użyć jakiegoś darmowego programu lub strony, która umożliwia wykonanie takiej okładki. Tu masz np. darmowy generator okładek 3D.

9. Format pliku

Zanim opublikujesz swoje dzieło to warto zastanowić się nad rodzajem pliku w jakim chcesz go udostępniać. Chociaż nie ma dzisiaj takiego formatu, który w 100% ach zabezpieczyłby Twojego eBooka przed kopiowaniem treści i edycją to jednak jednym z najlepszych formatów do tego służących jest niewątpliwie PDF.

Jak zrobić własnego PDFa? To proste. Od pewnego czasu Word zapewnia nam taką możliwość. Kiedy zapisujemy dokument to w pasku mamy opcję wyboru formatu w jakim chcemy zapisać nasz dokument. Wypieramy PDF i zapisujemy.

Teraz kiedy mamy już gotowy produkt nadający się do sprzedaży to przyszedł czas, aby zastanowić się jaki rodzaj dystrybucji wybrać.

10. Jak sprzedawać eBooki

Co do sprzedaży to istnieje kilka dróg. Albo podpisujemy umowę z jakąś księgarnią internetową, która na wyłączność będzie dystrybuowała Twoją cyfrową książkę, albo bez umowy, ale z niższą marżą udostępnisz ją w kilku księgarniach, albo co najbardziej polecam – dystrybucją zajmiesz się sam :)

Jeszcze z nie tak dawno jakby ktoś mi tak napisał to bym się przestraszył. Jak to sam? Jak się okazuje to nic trudnego. Wystarczy poznać cały schemat działania sprzedaży w internecie.

Ważne jest, żebyś od samego początku zrozumiał plusy takiego właśnie działania. To Ty jesteś właścicielem i to Tobie należy się większość, czyli w tym przypadku całość ze sprzedaży tego produktu. Aby to jednak uzyskać i zarabiać 100% to trzeba sobie przygotować najpierw solidne podłoże pod działanie w internecie.

Zobacz na schemat, który prezentuję poniżej:

Lej sprzedażowy

jak widzisz najpierw potrzebny jest ruch. Ruch pochodzić będzie z portali społecznościowych, na których będziesz reklamować nie swoją książkę, ale coś znacznie cenniejszego. Stronę przechwytującą, której zadaniem jest pozyskanie adresu emailowego. To właśnie wielkość bazy w dobie internetu świadczy o tym ile zarabiasz.

Kiedy w zamian za jakąś darmową wartość osoba pozostawi Swój adres mailowy to wtedy wysyłasz jej informacje o książce ze stroną sprzedażową, na której będzie mogła ją zakupić.

Myślę, że schemat tu przedstawiony Cię nie przestraszył tylko zmotywował, bo taki mały system stawiasz sobie raz, a dochody z niego płyną do końca Twoich dni i to się nazywa „Dochód Pasywny”.

Dostaję od Was całe mnóstwo maili o tym jaki najlepsze narzędzia wybrać do postawienie takiego systemu. Zdecydowanie polecam te znajdujące się na tej stronie, dlatego ponieważ zawierają wszystko to co jest potrzebne do jego uruchomienia i mało tego – są ze sobą zintegrowane.

Dziękuję Ci za to, że dobrnąłeś, aż tutaj i gratuluje wytrwałości.

Pamiętaj, aby zostawić komentarz i jeśli nasuwają Ci się pytania w związku z napisaniem własnego eBooka to zachęcam Cię do ich zadania poniżej.

Jeśli uznasz, że ten wpis wniesie jakąś wartość w Twój internetowy biznes to kliknij „Lubię to” i udostępnij na swojej tablicy.

 


(Visited 8 838 times, 1 visits today)
Podziel się ...
Share

Skomentuj:

komentarzy

Author: Greg

Od lat Grzegorz skutecznie pomaga wielu ludziom budować internetowe biznesy, które generują pasywne dochody. Pasjonuje się automatyzacją w biznesach i jest autorem książek o tematyce tworzenia firm w internecie. Osobiście nadzoruje prace swoich podopiecznych, dzięki czemu mogą cieszyć się nieprzeciętnymi wynikami. Na blogu Inteligentny Pasywny Dochód za pomocą wpisów i podcastów dzieli się swoja wiedzą, aby inni mogli z niej korzystać realizując swoje zamierzone cele.

Share This Post On
468 ad
Subscribe
Powiadom o
guest

5 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Małgorzata
4 lata temu

Bardzo dziękuję za tak ciekawe opracowanie tego zagadnienia! Swoją niewielką stronę (blog ogrodniczy) prowadzę od niedawna, za namową przyjaciół. Kto wie, może kiedyś, w przyszłości, zbiorę swoją wiedzę i napiszę książkę. Chętnie za to już teraz podzielę się Pana artykułem z moimi bardziej doświadczonymi znajomymi, którzy zdecydowanie nie powinni marnować swoich talentów. Pozdrawim serdecznie i życzę sukcesów!

Dariusz Saalmon
5 lata temu

Korzystne informacje, dzięki.

trackback

[…] Jak wydać książkę, czyli jak napisać swojego pierwszego eBooka – poradnik dla początkującyc… […]

trackback

[…] Jak wydać książkę, czyli jak napisać swojego pierwszego eBooka – poradnik dla początkującyc… […]

Jordan
8 lata temu

Wydaję mi się, że jest mnóstwo świetnie napisanych e-booków, niemniej często zanim ktoś po niego sięgnie, to przedtem widzi okładkę- i tu zaczynają się schody, bo sprzedaż to podstawa, dlatego jeśli jestes płodnym autorem i skupiasz się na pisaniu, ale nie masz „smykałki” do odpowiedniego zaprezentowania e-booka to użyj do tego jakiegoś programu do tworzenia okładek.
Pozdrawiam

error: Content is protected !!
5
0
Would love your thoughts, please comment.x
Share This