Jak ustalić cenę swojego e-Booka?
Oto pytanie, na które wszyscy chcą znać odpowiedź: „jaka jest cena, która pozwoli zmaksymalizować moje zyski?” Niestety, nie jest to łatwe pytanie, a większość ludzi nawet nie wie od czego zacząć!
Nie jestem ekspertem, ale chciałbym dać Ci strategię określania doskonałej ceny za każdy e-Book jaki napiszesz.
Mam nadzieję, że na jednym nie skończysz 😊.
Wszyscy chcemy zarobić tak dużo pieniędzy jak to tylko możliwe, ale musimy pamiętać o zachowaniu równowagi pomiędzy ceną, a liczbą klientów, którzy będą w stanie zapłacić za wartość, która znajduje się w środku.
Jest wiele różnych sposobów do zaczęcia gry cenowej, ale spróbujmy zająć się nimi z odpowiednim podejściem.
Jakie są ceny konkurencji
Konkurencyjne ceny są ważne, aby wiedzieć jakie są standardy cenowe w niszy w jakiej działamy, zanim wprowadzimy nasz e-Book na rynek.
Dają one wyobrażenie o tym, ile ludzie płacą za materiał, który jest podobny do Twojego, a także zapewnia Ci to dobry punkt wyjścia, bo będziesz wiedział czym możesz się wyróżnić, aby otrzymać co najmniej taką kwotę jak Twoja konkurencja.
Nie wystarczy spojrzeć na ceny innych produktów elektronicznych, które są w sprzedaży internetowej.
Sprawdź ceny drukowanych książek o podobnej tematyce i sprawdź jak dużo sprzedaje się produktów książkowych w Twojej niszy. Możesz to zrobić choćby na Allegro wyszukując książki w Twojej niszy.
Ceny niższe niż ma konkurencja
Jeśli ustawisz cenę niższą niż Twoi konkurenci, wówczas cena powinna stać się głównym punktem sprzedaży.
Porównaj cenę do swoich konkurentów i upewnij się, że potencjalni klienci będą płacić więcej, jeśli kupią ten sam typ produktu w innym miejscu.
Obniżenie ceny jest pokusą przez którą muszą przejść wszyscy początkowi przedsiębiorcy. Na pozór obniżenie ceny powinno spowodować więcej klientów chętnych zakupić Twój produkt. Jest to prawda, ale nie zawsze może tak być. Czasami klienci wolą więcej zapłacić, bo wiedzą, że więcej znaczy lepiej co w rzeczywistości nie ma rzeczywistego odzwierciedlenia. Dostają ten sam produkt, ale przekonanie jest inne.
Ja sam zaczynając internetową sprzedaż nigdy nie obniżałem cen, ale starałem się zachować wartość – dużą wartość, aby klient czuł, że jak zapłaci to wie za co.
Tobie zostawiam to czy zdecydujesz się świadomie na zaniżenie ceny.
Po prostu zacznij testować. Ja swój pierwszy płatny e-Book testowałem do tego stopnia, że nawet rozdawałem za darmo, a później sprzedawałem i znowu za darmo, obniżałem cenę, a na końcu zostawiłem wysoką, bo nie było różnicy w ilości sprzedawanych e-Booków.
Cena = jakość?
Jeśli pójdziesz do sklepu meblowego i widzisz, że większość mebli jest
w cenach pomiędzy 1 300 a 1 500 złotych, to jaka jest Twoja pierwsza myśl, gdy widzisz ładnie wyglądający stół, który jest wyceniony tylko na 150 złotych?
Prawdopodobnie Twoje słowa to: „Co z nim jest nie tak?”
Jeśli cena e-Book będzie zbyt niska, może to doprowadzić do sytuacji, że Twoi klienci będą rezygnowali z jego zakupu myśląc, że skoro mało kosztuje to znaczy, że nie jest warty nawet tej ceny.
Powodem takiego myślenia jest to, że gdzieś głęboko w naszych głowach jest zakorzenione, aby myśleć, że wyższa cena oznacza wyższą jakość a niższa cena oznacza niższą jakość.
Słyszałem kiedyś zabawną historię o facecie, który sprzedawał coś, ale w pewnym momencie – po prostu dla zabawy – podniósł cenę swojego produktu aż o 10 razy od jego pierwotnej kwoty. Tak dla żartu.
Czy wiesz, co się stało?
Nie tylko zarobił więcej pieniędzy, ale zauważył, że ludzie chętniej zaczęli kupować jego produkt.
Podniósł cenę i ma więcej klientów?
To po prostu nie wydaje się logiczne, prawda? Ale to jest dokładnie to, o czym piszę.
Powodem dlaczego ludzie chętniej kupowali ten sam produkt było to, że zobaczyli w nim większą wartość.
Jeśli cena jest wyższa niż u konkurencji …
… to znaczy, że jest to jedyna rzecz, którą masz lepszą niż konkurencja 😊
Proponuję, abyś rozpoczynając swoją przygodę ze sprzedażą własnych e-Booków ustawił cenę podobną do swojej konkurencji. Zaufaj mi, ludzie zauważą różnicę w cenie, ale nie zauważą na początku jaką wartość ponad konkurencję dajesz. Na to musisz sobie zapracować.
Upewnij się, czy podkreśliłeś cechy i korzyści, które są unikalne dla Twojego e-Booka i dodaj kilka dodatkowych bonusów do osłodzenia Twojej oferty, jeśli oczywiście możesz.
Znalezienie idealnej ceny
To jest nasze zadanie, aby znaleźć odpowiednią cenę, która nie jest zbyt niska jak również nie jest zbyt wysoka.
Na szczęście możemy łatwo – dosłownie w każdej chwili zmienić ceny naszych e-Booków niemal jednym kliknięciem. To dzięki tej zalecie, że prowadzimy sprzedaż internetową i mamy odpowiedni system do obsługi tej sprzedaży.
Wszystko co musisz zrobić to zalogować się do swojego panelu blogowego i zmienić cenę produktu, a koszyk Multi Payments System odbierze tą informację i zmieni ceny na wszystkich Twoich stronach sprzedażowych.
Znalezienie idealnej ceny jest metodą eksperymentalną i na początek zacznij od cen przybliżonych do konkurencji jako dobry punkt wyjścia.
Jeśli czujesz, że Twój e-Book jest wart więcej, nie bój się tej ceny dać trochę wyższej. Jeśli ciekawy jesteś, co się stanie po tym jak dasz trochę niższą cenę – zrób to! Eksperymentuj drogę do doskonałości w ustalaniu cen.
Istnieje wiele różnych tajników do wyceny własnego e-Booka, ale z dokładnych badań konkurencji i niektórych eksperymentów, a także wytrwałości, może się okazać, że wykręcisz magiczny numer, który sprawi, że Twój internetowy biznes wystrzeli jakrakieta.
Porada końcowa:
„Możesz wykorzystać moją radę lub nie – to naprawdę zależy tylko od ciebie. Najważniejszą rzeczą z jakiej powinieneś zdawać sobie sprawę to to, że nigdy nie należy zapominać, że masz prawo robić, co tylko chcesz zrobić. To Twój biznes i to Ty decydujesz i nim rządzisz.
Jeśli uważasz, że Twój e-Book powinien być sprzedawany za kwotę dużo większą niż konkurencja, to tak właśnie zrób! Wypróbuj to, a jeśli będzie to sukces, to jest to tym bardziej niesamowite i z pewnością bardzo będzie Cię to cieszyć!
Jeśli nie, to wiesz już, że w każdej chwili łatwo możesz zmienić cenę i znaleźć inny poziom, który będzie pracował dla Ciebie i Twoich klientów.
Nie wahaj się z niczym podczas budowy Twojego internetowego biznesu w Internecie. Cokolwiek robisz – rób to z pełną mocą i przekonaniem, że to co robisz jest dokładnie ruchem w dobrą stronę.
Serdeczne gratuluję Ci dotarcia, aż do tego miejsca !”
Jeśli uznasz ten wpis za wartościowy to koniecznie podziel się tym w swoim komentarzu, a także udostępnij teraz ten post.
Bardzo Ci dziękuję i do usłyszenia w kolejnym artykule.