Dlaczego warto rozpocząć od przedsprzedaży – sprawdzanie popytu

Podziel się ...
Share

Dlaczego warto rozpocząć od przedsprzedaży – sprawdzanie popytu

PrzedsprzedażPrzeczytałeś tytuł i zastanawiasz się czy czy ten wpis jest dla Ciebie? Cóż, nie ważne, czy jesteś sprzedawcą z długim stażem, czy stawiasz dopiero pierwsze kroki w handlu. Przedsprzedaż może stać się doskonałym elementem Twojej biznesowej strategii. Nie wierzysz? Przeczytaj do końca, a dowiesz się, jakie korzyści może przynieść Ci uruchomienie przedsprzedaży Twojego produktu.

Co to jest przedsprzedaż i w jakim celu się ją stosuje?

Przedsprzedaż to opcja składania zamówień na produkty, które nie zostały jeszcze wypuszczone na rynek. Taka oferta często jest uruchamiana jeszcze w fazie tworzenia produktu.

Jeśli kiedykolwiek byłeś na koncercie popularnego zagranicznego zespołu, wielkim festiwalu, lub innym tego typu wydarzeniu, na pewno wiesz, jak to działa. Bilety są zazwyczaj sprzedawane z ogromnym wyprzedzeniem. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego? Nie jest to przypadek, a dobrze zaplanowana strategia biznesowa. Daje to dystrybutorom informacje o osobach zainteresowanych danym eventem, pozwala lepiej go zaplanować, oraz daje pomysł na dalszą promocję. Nie wspominam już o pieniądzach, które wcześniej wpływają na konto, dając zabezpieczenie finansowe. Jeśli jesteś w trakcie tworzenia produktu, to pieniądze dają Ci komfort pracy i odejmują dużo niepotrzebnego stresu.

Zalety przedsprzedaży

  • Tworzysz szum wokół produktu. Przedsprzedaż daje wrażenie wyjątkowości i unikalności, ponieważ trwa przez określony czas i tylko nieliczni mogą skorzystać z takiej oferty. Jeśli Twoi klienci będą podekscytowani zakupem, chętnie wspomną o nim swoim znajomym, lub napiszą o tym w social mediach.

  • Masz pewność, że jest popyt na produkt. W końcu pierwsi klienci już za niego zapłacili!

  • Widzisz, dla kogo jest produkt, ponieważ masz już bazę pewnych odbiorców. To daje Ci możliwość udoskonalenia go, lepszego dopasowania do potrzeb grupy docelowej, oraz podpowiada, jak powinieneś prowadzić dalszą kampanię marketingową tuż przed uruchomieniem właściwej sprzedaży.

  • Motywacja do działania – eliminacja obaw. Masz pomysł, ale boisz się, że nie wypali? A gdyby tak sprawdzić to w praktyce? Przedsprzedaż to doskonały test dla Twoich możliwości. Kiedy zobaczysz, że ludzie są w stanie zapłacić za Twoją pracę, zyskasz motywację tak bardzo potrzebną w sprzedaży. Nie ma chętnych? Ulepsz pomysł i wróć z kolejnymi propozycjami. Nic w ten sposób nie tracisz, a możesz zyskać cenną lekcję na przyszłość.

  • Otrzymujesz pieniądze, które możesz zainwestować w jakość produktu. Jeśli masz plan, ale brak Ci środków, by go w pełni zrealizować, zastrzyk gotówki na etapie produkcji może Ci bardzo ułatwić pracę. Pamiętaj, by wszystko odpowiednio zaplanować, ponieważ tak naprawdę dysponujesz pieniędzmi osób, które Ci zaufały i oczekują zrealizowania obietnicy.

  • Rozwiązywanie problemów na bieżąco. Twoje produkty trafią najpierw do małej części Twoich odbiorców. Jeśli dostaniesz jakieś uwagi, lub zwroty, będziesz wiedział, co możesz naprawić w późniejszych fazach sprzedaży.

Czy przedsprzedaż sprawdzi się w każdej branży?

Zastosowanie tego typu strategii w procesie sprzedaży może się sprawdzić zarówno w przypadku fizycznego wyrobu, jak i produktu cyfrowego, wydarzenia, lub usługi. Jeśli chodzi o e-booki, poradniki i kursy online, które możesz stworzyć sam, ryzyko jest znacznie mniejsze niż w przypadku uruchomienia masowej produkcji towaru. Takie przedsięwzięcie wymaga planu i doświadczenia, ale wszystkiego można się nauczyć. O zagrożeniach związanych ze źle zaplanowaną przedsprzedażą jeszcze tutaj opowiem.

Jak zorganizować przedsprzedaż?

  • Rozpocznij od strategii. Przed wystartowaniem kampanii marketingowej powinieneś mieć ustalony plan. Ile czasu potrzebujesz na produkcję lub tworzenie produktu? Jak długo potrwa przedsprzedaż? Czy to dobry moment, by wystartować? Czy Twój produkt sprzeda się w tym okresie? Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci zorganizować przedsprzedaż.

  • Zrób research. Przejrzyj strony, na których oferowane są podobne produkty. Zwróć uwagę na ceny i zastanów się, jak wycenisz swój produkt. Pamiętaj, że w przedsprzedaży warto zaproponować niższą cenę, lub w inny sposób uatrakcyjnić ofertę (np. dodając bezpłatny dodatek). Oferta musi być ekskluzywna i ograniczona czasowo/limitowana.

  • Czas na marketing! Jeśli posiadasz listę mailingową, będzie to doskonałe miejsce do rozpoczęcia promowania przedsprzedaży i złożenia oferty. Jeśli chcesz trafić do większej liczby osób, wspomnij o tym na Twoich profilach w social mediach. Zaczekaj jednak z płatnymi ogłoszeniami do właściwej sprzedaży.

  • Pomyśl o niekonwencjonalnych rozwiązaniach. By zorganizować przedsprzedaż możesz zbudować lejek na ClickFunnels. Jest tam wiele gotowych rozwiązań, które możesz wykorzystać, między innymi product launch funnel, który będzie idealny do tego celu.

  • Wymień swoim odbiorcom zalety kupienia produktu w przedsprzedaży. Pokaż, co dostaną, jeśli zakupią produkt wcześniej. To zachęci ludzi do składania zamówień.

  • Przygotuj się na zwiększoną sprzedaż. Jeśli widzisz duże zainteresowanie produktem i spodziewasz się dużego ruchu w Twoim sklepie online, kiedy produkt zostanie wypuszczony w regularnej sprzedaży, przygotuj się na ten ruch. Upewnij się, że Twoja strona będzie działać poprawnie. Zadbaj też o fulfillment.

Zagrożenia i wady

  • Deadline – kiedy sprzedajesz produkt, który nie jest jeszcze gotowy, jest ryzyko, że nie wyrobisz się na czas. Możesz tego uniknąć dokładnie planując całą akcję. Dodatkowo pojawia się stres związany ze zbliżającym się nieuchronnie terminem.

  • Niezadowoleni klienci – kiedy odbiorca otrzyma już swój produkt, może okazać się, że nie spełnił on jego oczekiwań. Jeśli otrzymasz wiele zwrotów i negatywnych opinii, może okazać się, że obiecałeś coś, czego nie jesteś w stanie dostarczyć. Przed rozpoczęciem przedsprzedaży upewnij się, że nie tworzysz nierealistycznych oczekiwań.

  • Problemy z towarem – jeśli sprzedajesz fizyczny produkt, może okazać się, że towar jest kiepskiej jakości, kiedy przyjdzie moment wysyłki. Korzystaj ze sprawdzonych źródeł i upewnij się, że produkt jest dobrej jakości jeszcze przed rozpoczęciem przedsprzedaży i masowej produkcji.

Mam ogromną nadzieję, że wpis był pomocny. Jeśli dowiedziałeś się czegoś nowego, daj mi znać w komentarzu. Zapraszam również do zapisania się do biuletynu, pozostańmy w kontakcie!


(Visited 141 times, 1 visits today)
Podziel się ...
Share

Skomentuj:

komentarzy

Greg

Author: Greg

Od lat Grzegorz skutecznie pomaga wielu ludziom budować internetowe biznesy, które generują pasywne dochody. Pasjonuje się automatyzacją w biznesach i jest autorem książek o tematyce tworzenia firm w internecie. Osobiście nadzoruje prace swoich podopiecznych, dzięki czemu mogą cieszyć się nieprzeciętnymi wynikami. Na blogu Inteligentny Pasywny Dochód za pomocą wpisów i podcastów dzieli się swoja wiedzą, aby inni mogli z niej korzystać realizując swoje zamierzone cele.

Share This Post On
468 ad
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
error: Content is protected !!
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Share This
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']