Czy wygląd sklepu internetowego ma znaczenie?
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, powinieneś zastanowić się nad tym, jak wygląda Twoja witryna. Wszystkie istotne elementy są widoczne na pierwszy rzut oka? Zdjęcia są dobrej jakości? Jest w pełni responsywna? A może nie zwracasz zbytnio uwagi na to, jak ona wygląda? To, jak prezentuje się sklep, ma ogromne znaczenie i może przełożyć się na sprzedaż. Jeśli mi nie wierzysz, to przeczytaj ten wpis, a przekonasz się, jakie korzyści daje poprawa wizualnej jakości sklepu internetowego.
Jak wygląd sklepu internetowego wpływa na sprzedaż?
Poniżej wymienię elementy wyglądu sklepu i opowiem jak dany aspekt może wpłynąć na sprzedaż.
Przejrzystość
Gdy sklep jest uporządkowany i przejrzysty, dużo łatwiej się po nim poruszać i znaleźć to, czego potrzebujemy. Gdy klient trafia do sklepu, w którym musi szukać przycisku „kup” i nie może znaleźć konkretnego produktu, zniechęci się i wybierze inną stronę, a Ty stracisz możliwość zarobku.
Strategia
Jeśli asortyment sklepu jest dobrze zaplanowany, sprzedasz znacznie więcej rzeczy. To tak, jak w sklepie stacjonarnym: produkty muszą być rozmieszczone tak, by klient po nie sięgnął. Przykładem może być umieszczenie zabawek na najniższych półkach, by dzieci miały do nich łatwy dostęp, lub położenie najdroższych opcji na poziomie wzroku, by klient wybrał właśnie je. Tak samo jest ze sklepem internetowym. Gdy zaplanujesz, by towary uzupełniające się były obok siebie, ludzie kupią więcej. Na przykład szczoteczka i pasta do zębów. Możesz też pokazywać klientom listę podobnych produktów, gdy klikną na ten wybrany przez siebie.
Zdjęcia produktów
Zdjęcia są jednym z najistotniejszych elementów, mających wpływ na sprzedaż. Nawet najlepszej jakości produkt nie sprzeda się, gdy nie jest dobrze zaprezentowany. Dodawaj fotografie w wysokiej rozdzielczości i pokaż towar z każdej strony. Daj również możliwość powiększania zdjęć, by każdy szczegół był widoczny. Warto również pokazać produkt „w akcji”. Jeśli sprzedajesz dekoracje świąteczne, pokaż, jak wyglądają w pomieszczeniu, a odzież można pokazać też na modelce lub modelu, a nie tylko na manekinie.
Wyróżnienie na tle innych
Kiedy korzystasz z gotowego templejtu, dostępnego na platformie, z której korzystasz, może się okazać, że Twój sklep niczym się nie wyróżnia. Wybierz platformę, która da Ci jak największe możliwości personalizacji.
Postaw na profesjonalizm
Pokaż swoim klientom, że znasz się na tym co robisz. Profesjonalny wygląd sklepu wzbudza zaufanie klientów i sprawi, że chętniej wrócą w przyszłości na kolejne zakupy. Dodatkowo, dobrze zaprojektowany sklep pozwoli pokazać Ci, że traktujesz swój biznes poważnie i ludzie nie będą mieć wątpliwości, że zakupy i płatność są bezpieczne.
Kolejną ważną rzeczą jest responsywność strony. Ludzie coraz częściej używają urządzeń mobilnych do kupowania przez internet i wiele tracisz, jeśli nie dostosujesz do nich swojego sklepu.
Dodatkową opcją uatrakcyjnienia sklepu jest połączenie go z blogiem, na którym możesz zamieszczać recenzje produktów, opinie i dodatkowe zdjęcia z rozbudowanymi opisami.
W jaki sposób poprawić wygląd sklepu internetowego?
Uporządkuj zakładki
Zakładki w sklepie internetowym to podstawa. Zadbaj o to, by produkty były dobrze posortowane według kategorii. Dodaj opcję wyszukiwania i możliwość filtrowania np. według ceny. Im łatwiej jest klientowi znaleźć to, czego potrzebuje, tym większa szansa, że coś od Ciebie kupi.
Less is more
Postaw na minimalizm. Wszystko w sklepie musi pełnić jakąś funkcję. Jeśli jest niepotrzebne lub nieaktualne, pozbądź się tego. Zdjęcia produktów powinny być zawsze na pierwszym miejscu, więc nie odciągaj od nich uwagi zbędnym tekstem.
Branding
Kiedy rozkręcasz firmę i inwestujesz w reklamę, warto również zainwestować w projekt identyfikacji wizualnej. Mając własne logo, charakterystyczną kolorystykę i styl, wyróżniasz się na tle konkurencji i sprawiasz, że ludzie zapamiętają Twój sklep.
Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki wymienione powyżej, można śmiało stwierdzić, że to, wygląd sklepu internetowego ma ogromne znaczenie. Może wpływać na sprzedaż i przyciągać lub odpychać klientów. Ma to znaczenie szczególnie w szerokich niszach, gdzie konkurencja może być ogromna.