Blog, czyli jak pisać dobre i zarabiające artykuły

Podziel się ...
Share

Czy wiesz, że blog może być bardzo dobrym pomysłem na biznes?

Chciałbyś mieć dobrze zarabiający blog? Jak większość osób pewnie masz z tym bardzo duże problemy i dlatego postanowiłem napisać artykuł, w którym krok po kroku wyjaśnię jak pisać artykuły, które będą pracowały dla Ciebie przez długie lata.

Tak. Dobrze słyszysz – pracowały!

Piszę tak dlatego, bo wiem, że bardzo dużo osób prowadzi swoje blogi, ale niestety służą one tylko jednemu – pochwaleniu się swoją wiedzą, a autorzy kompletnie nie mają pojęcia jak zrobić, aby te blogi dla nich zarabiały.

Na końcu tego artykułu będziecie mieli informacje odnośnie tego jak pisać taki artykuł, czyli dostaniecie gotowy szablon, a także na co zwrócić uwagę, aby zamienić czytelników w klientów, a jeśli nie w klientów to co najmniej przekierować ich do stron partnerskich, na których zarobicie prowizje ze sprzedanych produktów.

A więc zaczynajmy!

Od czego zacząć pisanie dobrego artykułu?

Zacznij od wyłączenia wszystkiego tego co może Cię rozproszyć. Niby błahe, ale jednak bardzo ważne ponieważ umysł człowieka jest najwydajniejszy kiedy minimum 40 minut poświęca jednej rzeczy. To oznacza, że każde sprawdzenie poczty, telefonu lub fejsa wybija Cię z rytmu i musisz znowu poświęcić 40 minut, aby wejść w 100% swoich możliwości.

Znajdź temat, na jaki chcesz pisać. Najlepiej użyć do tego bezpłatnego narzędzia google tzn. Planer słów kluczowych.

Ważne! Skoncentruj się na temacie, który chcesz dokładnie omówić. To bardzo ważne, ponieważ sporo osób unika rozmyślania nad tematem, konsekwencją czego jest słabo napisany tekst.

Spisuj wszystkie pomysły jakie przychodzą ci do głowy odnośnie głównego tematu począwszy od poruszenia problemu, aż po ich rozwiązanie.

.

.

Przygotuj sobie wszystkie możliwe grafiki, które użyjesz:

  • do urozmaicenia i wizualnego oprawienia tekstu – stosuj jedną grafikę na 2-3 akapity
  • do udostępniania w mediach społecznościowych
  • jako miniaturę teksu, która wyświetla się na stronie głównej lub w zakładce blog
  • jako grafiki służące do reklam – te umieszczasz zawsze w najciekawszych miejscach. Popatrz na reklamy w telewizji, jak oni to robią.

Upewnij się czy masz wgrane wszystkie potrzebne wtyczki na platformie blogowej m.in.: Yoast SEO – do pozycjonowania i ustawiania tego co ma się wyświetlać podczas udostępniania w mediach społecznościowych.

Ja nie musiałem się o nic takiego martwić, bo dostałem w pakiecie gotową platformę wraz z całą gamą potrzebnych wtyczek, dzięki czemu mogłem od razu skupić się tylko na mojej pracy.

A teraz zajmiemy się przygotowaniem dobrego tekstu.

Szablon idealnego artykułu

Długo zastanawiałem się jak najlepiej przedstawić sposób na pisanie artykułu i doszedłem do wniosku, że najlepszym pomysłem będzie ułożenie planu według, którego krok po kroku będziesz mógł napisać swój własny artykuł.

A więc odpowiadaj na pytania poniżej, a zobaczysz jak szybko Twój artykuł będzie gotowy do publikacji.

 

Tytuł: Definicja problemu + rozwiązanie

Tytuł artykułu powinien składać się z definicji problemu oraz sygnalizować jego rozwiązanie. Wejdź na chwilę w buty swojego idealnego klienta albo współpracownika i odpowiedz sobie na pytanie: Jaki jest najbardziej palący problem, którego rozwiązanie chciałbym poznać?

Definicja problemu

Zdefiniuj jak najprecyzyjniej potrafisz problem, którym zajmiesz się w artykule.

Przemyśl definicję problemu i wyodrębnij z niej 3 aspekty. Pomocne może być pytanie: Czym objawia się problem? Jakie wynikają z niego konsekwencje?

Rozwinięcie definicji #1

Zaplanuj trzy akapity, w których opiszesz pierwszy aspekt problemu.

Pytanie pomocnicze: Kto najczęściej boryka się z problemem?

Rozwinięcie definicji #2

Kolejne trzy akapity, opisujące drugi aspekt problemu.

Pytanie pomocnicze: Z czego wynika problem? Jakie są jego przyczyny?

Rozwinięcie definicji #3

Jeszcze 3 akapity o trzecim aspekcie problemu.

Pytanie pomocnicze:

Rozwinięcie tematu

W tej części artykułu zajmij się dokładniejszym wyjaśnieniem przyczyn problemu i konsekwencji płynących z jego istnienia lub ignorowania go. Tak jak w pierwszej części artykułu, podziel temat na trzy, planując po 3 akapity w każdej sekcji.

Rozwinięcie tematu #1

Trzy akapity.

Pytanie pomocnicze: Jakie są przyczyny występowania problemu?

Rozwinięcie tematu #2

Trzy akapity.

Pytanie pomocnicze: Co sprawia, że problem jest istotny? Dlaczego?

Rozwinięcie tematu #3

Trzy akapity.

Pytanie pomocnicze: Jakie mogą być konsekwencje nierozwiązania problemu? Jaka jest moja opinia na ten temat?

Rozwiązanie problemu

Ponownie wykorzystujemy podział na trzy sekcje, po trzy akapity w każdej. Oczywiście to tylko luźna rama, która musi zostać dopasowana do naszych potrzeb – jeśli temat wymaga wykorzystania większej liczby sekcji, nie trzeba się na siłę ograniczać.

Podstawowym celem jest przekazanie czytelnikowi konkretnej, nadającej się do praktycznego wykorzystania wiedzy, zatem daj z siebie wszystko. Przykładowy schemat tej części artykułu może wygląda tak:

Rozwiązanie problemu #1

Trzy akapity.

Pytanie pomocnicze: Jakie są popularne metody rozwiązania problemu?

Rozwiązanie problemu #2

Trzy akapity.

Pytanie pomocnicze: Jaką metodę wybrałem i dlaczego uważam, że jest najlepsza.

Rozwiązanie problemu #3

Trzy akapity.

Instrukcja krok po kroku lub wskazanie narzędzi i wiedzy umożliwiającej praktyczne rozwiązanie problemu wybraną metodą.

Poniżej możesz zobaczyć film jak na warsztatach omawiałem Krok po Kroku co należy zrobić, aby dodać wpis na blogu:

Teraz masz już wszystko to co potrzebujesz do stworzenia swojego artykułu. Koniecznie zadbaj o to, aby ten jeden artykuł, który tworzysz na podstawie tego co się dowiedziałeś, był tylko inspiracją i przewodnikiem do regularnego publikowania wartościowych treści na Twoim blogu.

Jeśli jeszcze nie masz własnej platformy blogowej, a chciałbyś profesjonalny system blogowy wraz z generatorem i edytorem wizualnym, dzięki któremu zmiany, które robisz możesz robić z pozycji widoku strony to polecam Ci odwiedzenie tej strony z opcją własnego szablonu z takim właśnie generatorem, z którego sam korzystam.

Trzymam za Ciebie kciuki i życzę Ci wszystkie najlepszego, aby Twój blog był motorem napędowym Twojego biznesu.

Aha, nie zapomnij podzielić się swoimi przemyśleniami na ten temat i jeśli masz już pomysł na swój blog to również podziel się nim w komentarzu poniżej.

Podziel się ...
Share

Skomentuj:

komentarzy

Grzegorz Ciupek

Autor: Grzegorz Ciupek

Od lat Grzegorz skutecznie pomaga wielu ludziom budować internetowe biznesy, które generują pasywne dochody. Pasjonuje się automatyzacją w biznesach i jest autorem książek o tematyce tworzenia firm w internecie. Osobiście nadzoruje prace swoich podopiecznych, dzięki czemu mogą cieszyć się nieprzeciętnymi wynikami. Na blogu Inteligentny Pasywny Dochód za pomocą wpisów i podcastów dzieli się swoja wiedzą, aby inni mogli z niej korzystać realizując swoje zamierzone cele.

Udostępnij ten wpis
468 ad

Pozostaw odpowiedź

1 Komentarze w poscie: "Blog, czyli jak pisać dobre i zarabiające artykuły"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
trackback

[…] zobacz na artykuł, który pisałem wcześniej: „Blog, czyli jak pisać dobre i zarabiające artykuły”. Tutaj wrzuciłem przykład linka do podobnego […]

wpDiscuz
Share This
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']