7 Sposobów Na Zwiększenie KONWERSJI e-maili

Podziel się ...
Share

O co chodzi z tymi mailami, czyli jak liczyć konwersje?

Odpowiedz sobie na pytanie – o ile więcej byłbyś w stanie zarobić, gdybyś uzyskał więcej kliknięć w każdym wysłanym mailu?

Dla przykładu masz 1000 adresów mailowych. Wysyłasz maila, w którym link kieruje na stronę ofertową. Z 1000 osób w link klika tylko 5% czyli 50 osób. Kupuje 5% z tych 50, którzy widzieli stronę, czyli 2-3 osoby. Jeśli jest to produkt o wartości 97 zł to uzyskałeś przychód na poziomie 300 zł.

A co by się stało gdybyś miał taką wiedzę, że Twoje maile czyta i aktywnie klika w linki nie 5 a 25% subskrybentów? 1 000 x 25% = 250 subskrybentów, a z nich 5% kupuje, czyli 12-13 osób. 12 x 97 zł = prawie 1 200 zł przychodu.

A teraz wyobraź sobie, że masz ten sam produkt o wartości 97 zł, ale listę nie 1 000 ale 10 000 subskrybentów. Przy odpowiedniej wiedz opisanej w tym artykule Twoja skuteczność (konwersja) będzie większa, a co z tym idzie – zarobki, gdyż z 3 000 zł Twoje przychody osiągną 12 000 złotych. Oczywiście pod jednym warunkiem – zastosujesz wiedzę zawartą w tym wpisie, bo przecież samo się nie zrobi ;)

Co się dzieje, gdy wysyłasz e-maila?

Masz jakieś otwarcia, dostajesz jakieś kliknięcia, może masz trochę sprzedaży … Ale czy te transakcje są tak w takiej ilości jak chcesz?

Czy podobnie jak ja uważasz, że powinieneś zarabiać więcej pieniędzy za każdym razem, gdy naciskasz przycisk wysyłki maila?

Zauważyłem, że będąc zapisany do dużych list mailingowych to właściciele piszą w taki sposób jakby w ogóle nie obchodził ich subskrybent. Też masz takie wrażenie?
To NIESAMOWICIE frustrujące!

Piękne i kolorowe maile, bogate treści, naszpikowane wiedzą i grafikami. Pomimo ogromnej pracy wykonanej przy każdym mailu – BRAK EFEKTÓW!

Oto problem:
Ci sfrustrowani marketingowcy internetowi nie stosują kluczowego kroku, jakim jest wiedza, że sukces e-mail marketingu zależy od CELU jaki w takim mailu powinien być wzięty pod uwagę przy jego tworzeniu.

E-maile mają jedno zadanie do wykonania: OSIĄGNIĘCIE KLIKNIĘCIA W LINK!

Ich celem nie jest sprzedaż! A niestety większość maili jakie przychodzą mi na skrzynkę to oferty sprzedażowe. Oni nawet nie wiedzą ile tracą :)

Czy masz kliknięcia subskrybentów, którzy otworzyli e-maile od Ciebie?

Zobacz na ten łańcuch zależności i drogę jaką klient musi wykonać, aby zakupić od Ciebie produkt:

Otworzenie wiadomości ==> Kliknięcie w link ==> Zobaczenie oferty ==> Zakup

Ludzie z Twojej listy nigdy nie kupują od Ciebie, jeśli nigdy nie zobaczą co takiego sprzedajesz, ponieważ nie poświęcili nawet czasu, aby otworzyć Twój e-mail – nie mówiąc już o kliknięciu w linki w mailu, aby przeszli do oferty.

Rozwiązanie – Twój e-mail potrzebuje uwagi – Twoi subskrybenci otrzymują każdego dnia dziesiątki, a nawet setki innych e-maili w swojej skrzynce odbiorczej. Oprócz tego mają dziesiątki innych rzeczy w swoim otoczeniu walczących o ich uwagę. Kiedyś słyszałem, że przez umysł jednego człowieka w dzisiejszych czasach przechodzi ponad 3 tysiące informacji każdego dnia (reklamy, telewizja, bilbordy, internet, radio itp.).
Ale możemy rozwiązać ten problem!

Czy zachęcasz subskrybentów do czytania swoich wiadomości?

Nie wystarczy, aby Twoi subskrybenci oderwali oczy z całego bałaganu, który mają w skrzynce odbiorczej na tyle długo, aby szybko spojrzeć na Twoją wiadomość. Jeśli nie przeczytają jej prawidłowo, bądź pewien, że nie zareagują.

Rozwiązanie – Twój e-mail musi zwracać uwagę – zadbaj o przyciągający uwagę tytuł Twojego maila. Zobacz jak to robią dziennikarze w swoich artykułach, kiedy nadają im tytuły. Interia, Wirtualna Polska czy Onet to tylko niektóre portale, które możesz śledzić, aby podpatrzeć jak robią to zawodowcy. 

Chciałbym bardziej niż na samym temacie naszego maila skupić się na jego treści więc teraz, gdy otworzyli już Twój e-mail to pamiętaj, że im dłużej zablokują gałki oczne w treści Twojej wiadomości, tym większe szanse na kliknięcie, a co z tym idzie – SPRZEDAŻ.
Pokażę ci dokładnie, jak to zrobić.

Odpowiedz sobie na pytanie, czy uzyskujesz subskrybentów, którzy klikają w linki przekierowujące na stronę WWW?

Najlepszym typem subskrybentów w Twojej bazie są osoby, które sam przyciągnąłeś swoją tematyką branży, w której działasz. Na nic nie zdadzą Ci się bazy kupione lub pozyskane od kogoś. To jeden z najczęstszych błędów świeżych internetowych przedsiębiorców.

Celem nie jest przyciągnięcie tzw. APACZY (skrót od ja tylko patrzę), bo Oni pieniędzy Ci nie dadzą. Pozostanie Ci tylko nadzieja, że ​​kiedyś w końcu klikną, aby odwiedzić witrynę z ofertą w przyszłości. Więc czym prędzej rozpocznij budowę własnej – wartościowej – bazy mailingowej. To absolutnie konieczne, aby twoi czytelnicy podjęli działania … albo nigdy tego nie zrobią. Ja do budowania bazy używam wielu narzędzi, ale najbardziej przydatny jest mi autoresponder NetSendo. Pomimo dużej jego ceny korzystam z zestawu narzędzi, w których ten sam autoresponder jest kilkadziesiąt razy tańszy.

Kiedy masz już właściwą bazę to koniecznie jest, aby subskrybenci, którzy otworzą Twojego maila zatrzymali się tam jak najdłużej.

Rozwiązanie – Twój e-mail musi skupiać ich uwagę. Gdy większość e-maili w dzisiejszych czasach tego nie robi ze względu na szybkie rozproszenie uwagi czytelników to jest to prawdziwa sztuka, aby osiągnąć wysokie wyniki w uzyskiwaniu kliknięć. Opanuj ją i zobaczysz, że zyski wzrosną bardzo szybko. Będziesz wiedział jak to robić w KAŻDYM CZASIE!

WAŻNE!

Pamiętaj, jeśli pominiesz choćby nawet jeden krok w tym drobiazgowym procesie, wówczas prowadzi to do całkowitego niepowodzenia Twoich kampanii. Potrzebujesz subskrybentów, którzy otwierają Twoje maile, są podekscytowani czytaniem Twoich wiadomości, a następnie klikają, aby odwiedzić Twoją witrynę.

I nie musisz szukać dalej niż Twoje konto bankowe, aby zobaczyć, dlaczego „KLIKNIĘCIE” jest tak bardzo ważne dla Twojej firmy …

Pamiętasz to co pisałem na początku – konwersja, czyli jeśli raz wykonasz dobrze pracę to później zwiększ tylko ilość subskrybentów, którzy dostają się na Twoje listy, aby więcej zarabiać.

 

Oto trzy dobre powody, dla których warto natychmiast poprawić swoje wezwania do działania (wszystkie o pieniądzach!)

Spójrzmy prawdzie w oczy, więcej kliknięć prowadzi do kolejnych zamówień . Zgadzamy się co do tego prawda? Im więcej osób, które klikną link w Twoim e-mailu, aby dotrzeć do strony, w której możesz zaproponować im więcej produktów, tym masz więcej zamówień.

  1. TWOJE ISTNIEJĄCE KAMPANIE mogą zarabiać więcej pieniędzy. Czy masz autoresponder już skonfigurowany i uruchomiony? Jeśli tak to wspaniale! Jeśli poprawisz wezwanie do działania CTA (przycisk z linkiem) to poprawisz liczbę konwersji. Oznacza to, że możesz zarabiać więcej dzięki każdej kampanii, w której masz zrobioną taką konfigurację. Nie znam nikogo, kto by nie chciał uzyskiwać więcej kliknięć prowadzących do większych zarobków w tej samej kampanii.
  2. TWOJE PRZYSZŁE E-MAILE MOGĄ DAĆ CI WIELKIE WYNIKI. Kiedy wyślesz Twój następny e-mail? Dzisiaj? Jutro? W następnym tygodniu? Nie ma powodu, dla którego miałbyś ryzykować wysłanie e-maila z słabym wezwaniem do działania, gdyż w tej chwili możesz zastosować wiedzę, która pomoże Ci uzyskać lepsze wyniki z każdego kolejnego e-maila w przyszłości.
  3. TWOJA LISTA SUBSKRYBENTÓW powinna być Twoim największym aktywem. Wielu marketingowców patrzy na swoją listę jak na przerażającą robotę, a nie mądrą inwestycję czasu. Wiesz dlaczego? Ponieważ nie uzyskują z niej dobrych wyników. Teraz wyobraź sobie, jak dużo radości byłoby wysyłanie maili do listy, gdzie z każdym wysłanym mailem zrobiło by się zamieszanie w kliknięciach, konwersjach i gotówce! :)

To po prostu gra liczbowa …

Wszystko jest takie samo, ale dostaniesz więcej zamówień od 500 kliknięć w Twoim e-mailu, niż gdyby kliknęło 250 osób. Prawda?

Zrób to dobrze, a przełoży się to na więcej zamówień i naturalnym jest, że kiedy otrzymasz więcej kliknięć – zarobisz więcej pieniędzy.

 

Więc zadam Co bardzo proste pytanie?

Twoje e-maile mają jeden CEL i jedno zadanie … czy to robią?

Czy otrzymujesz kliknięcia z kampanii e-mailowej? Czy tańczysz z radością w pracy, kiedy wysyłasz e-maile?

Czy po prostu obawiasz się, że wyszedł kolejny mail, po którego wysłaniu coś się może zadzieje?

Pozwól że ci pomogę…

Lista kontrolna „7 sposobów poprawy konwersji”

Pisząc skuteczne wezwania do działania w swoich e-mailach (a napisałem ich chyba tysiące), łatwo pominąć krok lub ich kluczowy punkt. Dlatego przygotowałem listę kontrolną punktów, według których powinieneś postępować pisząc swoje e-maile. Warto skorzystać z tej listy kontrolnej, aby upewnić się, że piszesz wezwania do działania, które zapewniają wspaniałe rezultaty.

Spójrz…

Etap 1 . Upewnij się, że Twoje instrukcje są proste i konkretne

Nie podejmuj żadnych założeń dotyczących tego, czy potencjalni partnerzy wiedzą, jak coś mają zrobić. Dla Ciebie coś może być proste i oczywiste i nawet nie zdajesz sobie sprawę, że dla kogoś innego będzie to wielka niewiadoma. Nie będzie nikt zgadywać w Twoich mailach co ma robić.

Na przykład: jeśli chcesz, aby zamówili to powiedz im, jak mają zamówić.

Kliknąć link? Powiedz, że mają to zrobić i powiedz jak mają to zrobić.

Wypełnić formularz? Napisz, krok po kroku jak mają go wypełnić.

„Zacznij od zamówienia, klikając tutaj itd. …”

Krótko mówiąc, nie mów nikomu o działaniu. Zamiast tego bądź bardziej specyficzny na temat tego
jak powinni działać.

Etap 2 . Sprawdź, czy Twój CTA jest skoncentrowany na jednym celu

Twoim celem jest zapewnienie jasnego, zwięzłego wezwania do działania.

Dlatego wezwanie do działania zawiera tylko krok niezbędny do jego wykonania, np. Kliknięcie zamówienia. Nie podajesz wskazówek co do tego, co nastąpi później, bo wtedy Twoje wezwanie do działania stanie się rozdwojone i koncentracja się zmniejszy. Co gorsza, podejmowanie działań będzie trudne, co spowoduje zmniejszenie współczynnika konwersji.

Na przykład: „Kliknij tutaj, aby pobrać kopię filmu już teraz!”

To jest jasne i zwięzłe.

Teraz zobacz przykład tego, co NIE robić:

„Kliknij tutaj, aby przejść do formularza zamówienia, a następnie wypełnij imię i nazwisko, adres i numer karty kredytowej. Kliknij przycisk Kup. Poczekaj na e-mail z potwierdzeniem. Kliknij link wewnątrz wiadomości e-mail z potwierdzeniem, a otrzymasz natychmiastowy dostęp do tego filmu! „

Zobacz różnicę?

Pierwszy przykład jest jasny, konkretny i nie wchodzi w szczegóły odstraszając subskrybenta przed kliknięciem. Już na stronei z ofertą będziesz się martwić jak mu sprzedać to co powinien „kupić”. Drugi przykład jest niejasny, skomplikowany, a to po prostu wydaje się ciężkie i zdecydowanie zmniejszy konwersję kliknięć.

Pisząc wezwanie do działania, zadaj sobie pytanie:

Czy instrukcje są jasne?

Czy instrukcje są zwięzłe?

Czy skupiam się na najbliższym następnym kroku, który chcę uzyskać od swoich czytelników?

Następny…

Etap 3 . Upewnij się, że dajesz ludziom powód do podjęcia działań

W ostatnim kroku powiedziałeś ludziom co chcesz, aby zrobili. Teraz musisz dać im dobry powód do podjęcia tej konkretnej akcji, czyli dlaczego mają to robić.

Zadaj sobie następujące pytania:

Jakie są główne zalety i korzyści, jakie ludzie otrzymają, jeśli podejmą działanie?

Jakich mogą się spodziewać wyników i rezultatów?

Jakie negatywne konsekwencje mogą im zaszkodzić, jeśli NIE podejmą żadnych działań?

Jakie są inne powody, aby podjąć działania?

Kiedy już odpowiesz sobie na te pytania, możesz wezwać do działania za pomocą tworząc „zastraszający” przycisk CTA.

Na przykład: „Kliknij tutaj, aby poznać PROSTY SPOSÓB na to jak stać się szczuplejszy, aby kobiety nie mogły oderwać od Ciebie wzroku!”

Etap 4 . Utwórz poczucie pilności

Ludzie będą zwlekać, jeśli pozwolisz im na to, a to oznacza, że ​​nie klikną, ani nie kupią. Dlatego musisz stworzyć poczucie pilności. Zadaj sobie poniższe pytania, abyś wiedział jak utworzyć takie poczucie pilności w swoich mailach:

Czy w jakikolwiek sposób główny produkt lub usługa jest ograniczona? (Np, możesz udostępnić swój produkt tylko 10 klientom …)

Czy oferujesz specjalną ofertę w formie zniżki?

Czy oferujesz specjalną ofertę w formie produktu lub usługi PREMIUM?

Czy oferujesz ograniczoną czasowo ofertę, na przykład rabat, który ma wygasnąć za kilka dni?

Czy oferujesz ograniczoną ilość ofert, na przykład premię rabatową lub inne BONUSY dostępne tylko dla pierwszych 200 klientów?

Czy Twoi potencjalni klienci doświadczają jakichkolwiek nieprzyjemnych konsekwencji, jeśli nie zamówią ich teraz, na przykład opóźnienia w wysyłce?

Czy jest jakiś inny sposób na wstrzyknięcie do swojej oferty mechanizmu pilności?

Przykład: Kliknij tutaj i zamów TERAZ, aby zagwarantować sobie dostawę do 25 grudnia!

Nawet jeśli nie możesz stworzyć prawdziwej konieczności nagłośnienia, możesz nadal poczuć pilność, używając wrażliwych na czas słów. Na przykład:

Działaj teraz, Pośpiesz się, Teraz, Dzisiaj, Od razu, Kończy się wkrótce, Oferta może zakończyć się w każdej chwili, Pospiesz się, zanim zniknie na dobre itp.

Przykład: Pospiesz się i kliknij tutaj, aby zamówić tę niesamowitą książkę kucharską!

Następny…

Etap 5 . Ustaw CTA i Link

Ten krok jest bardzo prosty:
Oddziel wezwanie do działania w linku lub przycisku w oddzielnej linii od reszty tekstu. To sprawia, że ​​link lub przycisk wyróżniają, co z kolei przyciąga większą uwagę potencjalnych klientów.

Możesz taki link pogrubić, aby dodatkowo zwiększyć uwagę na nim. Ponadto w linku na końcu umieć >>> lub cały link pomiędzy >>> <<<

Etap 6 . Upewnij się, że Twój Link działa

To zaskakujące jak ten krok jest ważny i jak często spotykany. Wszyscy widzieliśmy te maile „Przepraszam, oto poprawny link”. Nie popełnij tego błędu.
Pozbądź się zakłopotania, wykonując te czynności:

Wyślij wiadomość testową. Ja nawet mam specjalną listę tylko z moim adresem i w pierwszej kolejności wysyłam mailing tylko do siebie – chyba, że się spieszę – to wtedy różnie bywa :)

Wyczyść pamięć podręczną. (Ważne!)

Kliknij linki, aby upewnić się, że działają.

Sprawdź strony. Postępuj zgodnie z procedurą (np. Formularz zamówienia), aby upewnić się, że wszystkie linki, skrypty i procesy działają.

Sprawdź linki i strony na innych urządzeniach (np. Zobacz, jak wyglądają w telefonie).

I w końcu…

Etap 7 . Przetestuj wiele wersji

Jeśli wykonałeś wszystkie powyższe kroki, będziesz miał ładne i skuteczne wezwanie do działania. Jednak zawsze jest miejsce na poprawę – wystarczy mierzyć skuteczność każdego elementu. Dlatego koniecznie śledź i testuj wezwania do działania, aby sprawdzić, czy możesz zwiększyć współczynnik konwersji.

Wykonaj następujące kroki:

Sprawdź, czy dostawca usług oferuje narzędzia testujące. Większość dostawców (takich jak NetSendo) pozwala podzielić listę wiadomości na dwie lub więcej grup, a następnie przetestować ich skuteczność.

Zdecyduj, który czynnik zamierzasz przetestować. Może to być:

  • Tekst wezwania do działania.
  • Kolor przycisku.
  • Projekt przycisku.
  • Korzystanie z łącza zamiast przycisku.
  • Używając innego linku (np. Link bezpośredni a podlinkowanie).
  • Kolor czcionki wezwania do działania.
  • Styl czcionki wezwania do działania.
  • Rozmiar czcionki wezwania do działania.

Twórz dwie wersje Twojego e-maila, które są dokładnie takie same z wyjątkiem jednego czynnika, który aktualnie testujesz.

  1. Losowo podziel się swoją listą poczty elektronicznej na dwie grupy.
  2. Wyślij dwie różne wersje Twojego e-maila do tych dwóch grup.
  3. Sprawdź dane, aby sprawdzić, która z wersji dała Ci znacznie lepszy współczynnik klikalności.
  4. Wybierz tą która miała lepsze wyniki i na jej podstawie zrób kolejne testy znowu zmieniając jakiś czynnik.

Teraz masz już wszystko!

Wniosek

Możesz użyć tej listy kontrolnej, aby sprawdzić swoje aktualne wezwania do działania w kampaniach e-mailowych – zwłaszcza tych, które obecnie nie działają za bardzo dobrze.

Oczywiście zanim utworzysz następny e-mail, koniecznie sprawdź jego treść z tą listą kontrolną. Możesz nawet wydrukować tę listę – więc jeśli Ci to pomoże to to zrób.

Cokolwiek robisz to pamiętaj, aby używać tych informacji (w kółko), ponieważ może znacznie to zwiększyć liczbę konwersji i Twoich zarobków!

Na zakończenie mam do Ciebie prośbę, abyś w komentarzu poniżej napisał, co najbardziej Ci pomoże w tworzeniu mailingów o czym dowiedziałeś się z tego wpisu.

Dziękuję i pozdrawiam Cię serdecznie.

 

Podziel się ...
Share

Skomentuj:

komentarzy

Grzegorz Ciupek

Autor: Grzegorz Ciupek

Od lat Grzegorz skutecznie pomaga wielu ludziom budować internetowe biznesy, które generują pasywne dochody. Pasjonuje się automatyzacją w biznesach i jest autorem książek o tematyce tworzenia firm w internecie. Osobiście nadzoruje prace swoich podopiecznych, dzięki czemu mogą cieszyć się nieprzeciętnymi wynikami. Na blogu Inteligentny Pasywny Dochód za pomocą wpisów i podcastów dzieli się swoja wiedzą, aby inni mogli z niej korzystać realizując swoje zamierzone cele.

Udostępnij ten wpis
468 ad

Pozostaw odpowiedź

2 Komentarze w poscie: "7 Sposobów Na Zwiększenie KONWERSJI e-maili"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
trackback

[…] Więcej na temat wezwań do działania pisałem w osobnym wpisie: 7 Sposobów Na Zwiększenie KONWERSJI e-maili […]

trackback

[…] Oczywiście, jeśli wysyłasz tekst, to na ogół nie ma żadnego problemu. Pamiętaj, aby mieć dużo białej przestrzeni i umieścić linki w oddzielnych liniach, aby je wyróżnić i umożliwić łatwe kliknięcie o czym z resztą pisałem w tamtym tygodniu w artykule 7 Sposobów Na Zwiększenie KONWERSJI e-maili. […]

wpDiscuz
Share This
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']