5 Typów Lejków Sprzedażowych dla prowadzących biznes
Jeśli jesteś zainteresowany budowaniem tuneli, prawdopodobnie zastanawiałeś się, czy zadziałają one dla Twojego sektora. Pisaliśmy o tym (tutaj), więc teraz przedstawię Ci najpopularniejsze typy lejków i wyjaśnię jak mogą one wynieść Twój biznes na wyższy poziom.
Wspomnę jeszcze, że każdy z wymienionych typów możesz wygodnie zbudować w ClickFunnels, używając ich wygodnego kreatora lejków. Jeśli jeszcze nie używasz ClickFunnels, kliknij tu i zacznij swój bezpłatny 14 dniowy okres!
Oto najbardziej popularne rodzaje tuneli sprzedażowych:
1. Tunel Opt-in
Użyjesz go, jeśli Twoim celem jest zbudowanie listy mailingowej. Składa się on zazwyczaj z dwóch stron: strona opt-in (squeeze) i strona z podziękowaniami. Strona opt-in jest miejscem, gdzie Twoi potencjalni klienci zostawią swój adres email, imię i inne dane kontaktowe, jeśli to potrzebne. Może ona zawierać filmik, zdjęcia, i inne ciekawe elementy, które zachęcą ludzi do zapisania się. Strona podziękowania ma na celu wyrażenie wdzięczności nowemu subskrybentowi i wyjaśnienie następnych kroków lub wymienienie korzyści, jakie są związane z zapisaniem się.
Z czego może składać się ten tunel?
-
Strona Opt-in
-
Strona podziękowaniami
Dla kogo jest odpowiedni? Dla każdego, kto chce zbudować listę mailingową i pozostać w kontakcie ze swoimi odbiorcami.
2. Tunel Subskrybcyjny (Membership)
Ten rodzaj tunelu jest najwygodniejszym narzędziem dla przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes oparty o subskrypcję lub płatne członkostwo. Pierwszym krokiem jest zebranie emaili. Później prezentujesz swoją ofertę i jeśli dana osoba jest zainteresowana, przechodzi do strony gdzie może zapłacić za członkostwo/subskrypcję. Kiedy transakcja jest skończona, klient otrzymuje dostęp do strony, gdzie może się zarejestrować. Po zalogowaniu, otwiera się możliwość wyświetlenia zawartości dostępnej dla subskrybentów.
Z czego może składać się tunel?
-
Strona Opt-in
-
Podziękowanie + Oferta
-
Strona, gdzie można złożyć zamówienie
-
Dostęp dla subskrybentów
-
Strefa subskrybenta
Dla kogo jest odpowiedni? Dla ludzi, którzy opierają swój biznes na modelu subskrypcji/płatnego członkostwa. Lepiej sprawdza się dla sektora usług niż produktów. Przykładem mogą być trenerzy osobiści, guru fitness, ludzie z branży dietetycznej itd.
3. Tunel ClickFunnels Product Launch
Czyli tunel, który przygotowuje klienta do zakupu przed jego oficjalnym wypuszczeniem. Jest to seria krótkich filmów, które są zapowiedzią produktu, prezentują jego ciekawe funkcje, zalety itd. Ostatnia strona zawiera też ofertę kupna i pole, gdzie można od razu zakupić produkt.
Z czego może składać się tunel?
-
Pierwszy Film
-
Drugi Film
-
Trzeci Film
-
Czwarty Film + Oferta
Dla kogo jest odpowiedni? Dla przedsiębiorców, którzy prowadząc biznes, chcą wypuścić nowy produkt i stworzyć na niego zapotrzebowanie i chęć posiadania.
4. Klasyczny Tunel Sprzedażowy
To zwykły, prosty tunel, gdzie oferujesz bezpłatny materiał w zamian za adres email, a potem prezentujesz klientom ofertę kupna. Jeśli skorzystają, dodajesz ofertę kupna droższego produktu, później jeszcze droższego (dokładając jednocześnie wartość do każdego następnego). Jeśli na jakimś etapie zauważysz brak zainteresowania, możesz zaoferować tańszy produkt. Zawsze testuj swój tunel i sprawdzaj czy oferta działa.
Z czego może składać się tunel?
-
Strona Opt-in
-
Oferta sprzedaży
-
Podziękowania + większa oferta
-
Oferta nr 3, 4…
-
Jeśli to konieczne, mniejsza oferta za niższą cenę
Dla kogo jest odpowiedni? Dla każdego typu biznesu. Nie ważne czy sprzedajesz fizyczne produkty czy kursy online, lub usługi.
5. Tunel Webinar
Ten tunel jest dla ludzi, którzy oferują coaching online. Webinar, to inaczej seminarium internetowe, w którym ludzie mogą wziąć udział nie wychodząc z domu. Pierwszym krokiem jest zachęcenie ludzi do zarejestrowania się na taki webinar, by potem móc zaprezentować im ofertę w pełni płatnego udziału w kolejnym takim wydarzeniu. Ponadto, pamiętaj by przypominać klientom o godzinie i dacie webinaru, by jak najwięcej osób wzięło udział. Im więcej ludzi, tym więcej możliwości promowania swoich kolejnych internetowych lekcji.
Z czego może się składać tunel?
-
Strona, gdzie klient może się zarejestrować
-
Podziękowania
-
Maile z przypomnieniem
-
Webinar
-
Oferta sprzedaży kolejnego udziału
-
Kolejny webinar
Dla kogo jest odpowiedni? Dla nauczycieli, coachów biznesowych, mówców motywacyjnych, twórców contentu itd.
Narzędzie do budowy tuneli – ClickFunnels
Najbardziej wygodnym i rozbudowanym narzędziem, jakie znam jest oprogramowanie ClickFunnels. Każdy z powyższych tuneli jest łatwy do stworzenia od zera dzięki gotowym wzorom stron, które możesz dowolnie modyfikować i dodawać do nich własne elementy. Można tworzyć strony dla subskrybentów, webinary i wiele innych. Dodatkowo każdy członek automatycznie otrzymuje dostęp do programu afiliacyjnego. Jeśli jesteś zainteresowany przetestowaniem tego świetnego narzędzia bezpłatnie przez 14 dni, kliknij tutaj i zacznij swoją przygodę!
Serdecznie dziękuję za przeczytanie artykułu. Daj mi znać, który tunel wykorzystałbyś w swouim biznesie. Zapraszam również do zapisania się do naszego Newslettera, by być zawsze na bieżąco Miłego dnia!